رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از دستگیری ۵ شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات گاگش سفلی این شهرستان خبر داد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت مهاباد ۳ شکارچی متخلف را که در ارتفاعات گاگش سفلی اقدام به شکار غیر مجاز می‌کردند، دستگیر و از متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری، دو رشته فشنگدان و لاشه دو قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: همچنین ماموران یگان حفاظت و قرق بان تالاب کانی برازان ۲ شکارچی متخلف را قبل از شروع به شکار در تالاب کانی برازان دستگیر و از متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری و دو رشته فشنگدان کشف و ضبط شد.


بیشتر بخوانید


سخنور تاکید کرد: باتوجه به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی، ماموران یگان حفاظت این اداره به طور مستمر به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت ادامه می‌دهند و با شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.