رئیس کل دادگستری استان سمنان:

در صدور اجرای یک حکم هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود

عبداللهی با بیان اینکه هنگام صدور اجرای یک حکم علیه موسسات تولیدی و اقتصادی مراعات لازم باید رعایت شود گفت: صدور هیچ اجراییه ای نباید منتهی به توقیف تولید کارخانه ای شود.

جعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه نشست شورای قضایی استان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: در این جلسه دو دستورالعمل ترک وظایف مدیران، کارکنان وپیشگیری از آن و دستورالعمل سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی در قوه قضاییه ورفع موانع تولید مطرح شد.

او افزود: مجموعه مدیران دستگاه قضایی در چارچوب انجام وظایف باید مراقبت داشته باشند، زیرا در این قانون پیش بینی شده اگر نظارت نکردن بر کارکنان، خسارتی متوجه اموال عمومی وبیت المال گردید ومدیر تقصیرکار احراز شود قطعا پرداخت خسارت برعهده مدیرخواهد بود.

عبدالهی با اشاره به بررسی دستورالعمل اجرایی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: محاکم قضایی در صدور قرارهای تامین در صدور قرارهای ممنوع خروجی ، توقیف مواد اولیه کارخانجات، توقیف خط تولید موسسات اقتصادی وتولیدی باید مراقبت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در قرار ممنوع الخروجی ضرورت را باید احراز کنند و در قرار تامین که برای یک تولید کننده صادر میشود باید به حداقل ها بسنده کنند که منتهی به توقیف و بازداشت کسی نگردد.

عبداللهی با تاکید به اهمیت نظارت اداره ثبت اسناد واملاک ابراز داشت: هر آنچه که دستگاه قضایی و همکاران قضایی در صدور دستوراتشان رعایت میکنند؛ ادارات ثبت اسناد و املاک نیز باید به هنگام صدور اجراییه علیه موسسات تولیدی واقتصادی مراعات لازم را داشته باشند؛ به این صورت که صدور هیچ اجراییه ای نباید منتهی به توقیف تولید کارخانه ای شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار