دانستنی‌های پزشکی؛

سیر تا پیاز سکته مغزی

سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش از سکته مغزی جلوگیری می کند.

محمد کمانگر، متخصص و جراح مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان این که سکته مغزی می‌تواند درجه های متفاوتی از ناتوانی را بر جای بگذارد، گفت: عواملی مانند چاقی، کم تحرکی، استرس، چربی، دیابت و فشار خون از جمله عواملی است که احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد و می‌توان با سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش از سکته مغزی جلوگیری کرد.

متخصص و جراح مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: چهار ساعت اول بروز سکته مغزی بسیار اهمیت دارد و اگر فرد سریعا به مراکز درمانی منتقل شود می‌توان از بسیاری از آسیب‌های پیشرفته‌تر جلوگیری کرد.

کمانگر گفت: ممکن است فرد بر حسب درگیری قسمت‌های مختلف مغز علائمی، چون بی حسی، فلج یک طرفه بدن، تاری دید، اختلال در تکلم و سرگیجه‌های عصبی را تجربه کند.

او افزود: در خون افراد مبتلا به کرونا لخته‌هایی ایجاد می‌شود و این لخته‌ها در ناحیه مغز ممکن است در افراد باعث سکته مغزی شود و بر سیستم عصبی نیز گاهی تاثیر خواهد داشت.

متخصص و جراح مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲۹ اکتبر مصادف با ۷ آبان ماه با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده  وسکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است.

انتهای پیام /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.