قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: فرآیند پردازش و تحلیل اطلاعات به منظور تصمیم گیری موثر در نظام بهداشت و درمان، به خصوص در زمان شیوع و همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدجواد کبیر قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه هم اندیشی کنترل و پیشگیری از کرونا گفت: پردازش صحیح و تحلیل اطلاعات در نظام مراقبت به عنوان یک ابزار عملی به مدیران کمک می کند تا یک تصمیم خردمندانه و مبتنی بر شواهد داشته باشند.

او ادامه داد:بسیاری از شیوه نامه‌های بهداشتی که اوایل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شد امروزه استفاده نمی‌شوند تنها به دلیل اینکه براساس شواهد در نظام مراقبت ثابت شد که آن‌ها اثرگذار نیستند.

کبیر گفت: به عنوان مثال ما در کشور متوجه شدیم که ۷۰ درصد بیماران کرونایی که بیماری زمینه‌ای ندارند، نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری در بیمارستان‌ها ندارند بلکه می‌شود ازطریق آموزش هدایت فرد و خانواده در محیط خانه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از آنان مراقبت کرد و این خود نقش بسزایی در کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی دارد.

او گفت: آگاه سازی مردم، ارتقا خدمات بیمارستانی، تعمیم مفهوم نظارت مراقبت در حوزه‌های بین بخشی و برون بخشی، معتبرسازی نظام ثبت داده ها، پردازش و تحلیل اطلاعات از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

کبیر گفت: شناخت ابزار‌های تقویت همکاری‌های بین بخشی و برون بخشی و مشارکت مردم، تامین لوازم و ملزومات حفاظت فردی برای گروه‌هایی که خطرپذیری بالایی برای ابتلا به کرونا دارند در واحد‌های ارائه خدمات نیز از دیگر مواردی است که برای مدیریت بهتر و مقابله با کرونا باید در نظر گرفت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.