معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری ردیابی می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از راه‌اندازی سامانه ماسک در مراکز جامع سلامت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه ماسک در مراکز جامع سلامت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا راه اندازی شد.

او افزود: ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا شش استراتژی برای مدیریت این بیماری تعیین کرده است، که شامل تشدید نظارت‌ها، افزایش موارد نمونه‌گیری با استفاده از تست سریع، رهگیری قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت درمان موارد سرپایی در مراکز منتخب هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری با اشاره به راه‌اندازی سامانه ماسک در مراکز جامع سلامت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا، اضافه کرد: به وسیله این سامانه که در قالب یک اپلیکیشن ارائه شده است، افراد در قرنطینه پیگیری می‌شوند.

او با بیان اینکه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند ادامه داد: از این به بعد این چهار گروه شغلی براساس وضعیت سفید، زرد، قرمز و خاکستری فعالیت می‌کنند.

جزایری گفت: زمانی که وضعیت یک استان یا منطقه خاکستری یا بحرانی گزارش می‌شود، تمامی مشاغل باید با محدودیت ادامه کار دهند.

او افزود: در اداراتی که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، کارمندان و پرسنل دورکاری کنند، این امر برای کارمندانی امکان خطر برای آنان بیشتر است باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار