مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد خبر داد؛

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کلید خورد

مسرور گفت: از همین ماه حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد با احتساب همسان سازی واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست خبری خود که امروز (۷ آبان ماه)برگزار شد، اظهار کرد: بازنشستگان فولاد از سال ۹۱، معوقاتی داشتند که پرداخت نشده بود و با تامین منابع ۴۰۰ میلیارد تومانی، پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه یک موضوع دیگر درخصوص همسان سازی بازنشستگان فولاد است، گفت: در صندوق‌های دیگر این اقدام انجام شد و در هفته گذشته مجوز اجرای همسان سازی در صندوق بازنشستگی فولاد توسط هیات امنا اخذ شد و از همین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد با احتساب همسان سازی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: متوسط حقوق بازنشستگان فولاد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که با اعمال متناسب سازی و افزایش ۱۵ درصدی سالیانه، حقوق بازنشستگان فولاد ۵۲ درصد افزایش یافت و متوسط حقوق یک بازنشسته فولاد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: بودجه‌ای که برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد در نظر گرفته شده سالیانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن از طریق منابع داخلی صندوق و بخشی نیز از طریق حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

مسرور با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد فقط یکبار در سال ۹۱ انجام شد گفت: بعد از آن دیگر همسان سازی اجرا نشد و با توجه به اینکه بازنشستگان فولاد جزو سخت‌ترین مشاغل هستند امسال همسان سازی را توانستیم اجرا کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه سرانه درمان برای بازنشستگان فولاد از سایر صندوق‌های بازنشستگی بیشتر است، افزود: سرانه درمان برای بازنشستگان ۱۵۷ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم در صندوق بازنشستگی فولاد افزایش حق عائله مندی بازنشستگان بود ادامه داد: حق عائله مندی بازنشستگان فولاد ۵۰ درصد افزایش یافت و بار مالی این افزایش ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مسرور با بیان اینکه ۸۷ هزار مستمری بگیر از صندوق بازنشستگی فولاد خدمت دریافت می‌کنند گفت: متناسب‌سازی و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هر صندوق با سایر صندوق‌ها متفاوت است و براساس کسوراتی که پرداخت کرده‌اند همسان سازی اجرا می‌شود و ۹۰ درصد پرداختی‌ها به مشاغل هر صندوق باید به بازنشستگان تعلق گیرد و شاید در برخی از صندوق‌ها کمتر و شاید در برخی بیشتر باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره اعطای تسهیلات به بازنشستگان این صندوق گفت: از منابع داخلی صندوق تسهیلات ۴ میلیون تومانی بدون سود به بازنشستگان اعطا می‌شود و به دنبال آن هستیم که رقم تسهیلات را افزایش دهیم. همچنین تفاهم نامه‌ای را با صندوق کارآفرینی امید داشتیم تا در اعطای تسهیلات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار