معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند بزرگترین منطقه آزاد صادراتی است

سیدعلی موسوی گفت: منطقه آزاد اروند با یک چهارم صادرات کل مناطق آزاد کشور، بزرگترین منطقه آزاد صادراتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم همه محدودیت‌ها کرونا و تحریم‌ها در بیشتر مرز‌های صادراتی کالا و با توجه به چهارماه رکود عمومی ناشی از کرونا، روند صادرات از منطقه آزاد اروند تعطیل نشد و بنادر آبادان و خرمشهر عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشتند و این امر در حالی رقم خورد که صادرات در کشور رشد منفی داشت.

او افزود: مجهزترین پایانه صادراتی خشک کشور در منطقه آزاد اروند وجود دارد ضمن اینکه تنها پایانه صادراتی شیلات و سیمان مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند واقع شده است که با این پتانسیل در جهت تسهیل و روان سازی صادرات از این منطقه اقدامات شایسته‌ای نیز انجام شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در کنار این پایانه‌های صادراتی ۳۳ شناور همزمان عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در سه هزار و ۲۵۰ متر اسکله در بندر خرمشهر انجام می‌دهند که این بندر را پس از سال‌ها فعالیت در زمینه واردات بعنوان بندر صادراتی فعال مطرح کرده است.

موسوی با اشاره به برون سپاری جهت تسهیل در صادرات کالا و حمایت از صادرکنندگان در این منطقه افزود: در بنادر آبادان و خرمشهر این اقدام صورت گرفت تا تصدی گری دولت به حداقل برسد.

او با اشاره به ایجاد ۷۰۰ هکتار پارکینگ در مرز شلمچه گفت: نصب دستگاه ایکس ری برای خودرو‌های سنگین و سبک در شلمچه همچین حمایت تسهیلاتی-لجستیکی در این مرز اقداماتی بود که جهت روان سازی صادرات صورت گرفت.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فعال کردن کنسولگری در بصره عراق و همچنین رایزنی ما در عراق بعنوان بزرگترین شریک تجاری سازمان منطقه آزاد اروند یکی از اقدامات مهم این سازمان به شمار می‌رود که برای رفع مشکل تاجران و سرمایه گذاران جهت صادرات صورت گرفته است.

موسوی تصریح کرد: بهره گیری از توان اتاق‌های بازرگانی آبادان، خرمشهر همچنین اتاق‌های مشترک عمان، عراق و کویت یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد اروند است که آمار خود نشان دهنده تسهیل در صادرات کالا از این منطقه به کشور‌های عراق، کویت، عمان، امارات، قطر و کشور‌های بلوک شرقی اروپایی است.

او با اشاره به برقراری خط پروازی رفت و برگشت هواپیمایی کارون به تهران در منطقه آزاد اروند افزود: این خط پروازی پارالل برای تسهیل در کار تجار و بازرگانان صورت گرفت، البته بدنبال ایجاد کارگو توسط شرکت هواپیمایی کارون هم هستیم تا تاجران بتوانند از طریق خط هوایی صادرات خود را انجام دهند.

موسوی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند با یک چهارم صادرات کل مناطق آزاد کشور بزرگترین منطقه آزاد صادراتی است گفت:این صادرات از طریق بنادر آبادان و خرمشهر و مرز خشک شلمچه صورت می گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.