ارائه خدمات به ۱۰ هزار نفر در طرح "آمران سلامت" هلال احمر زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان از ارائه خدمت به ۱۰ هزار نفر از مردم استان زنجان در طرح آمران سلامت هلال احمر طی ۴ روز نخست اجرای این طرح خبر داد.

ارائه خدمات به ۱۰ هزار نفر در طرح میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: طرح "آمران سلامت" از پنجم آبان ماه امسال با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار" جامعه را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعوت می‌کنیم" آغاز به کار کرده و فعالیت آن تا ۱۵ آبان ماه در زنجان ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ پایگاه ثابت و سیار "آمران سلامت" در شهرستان‌های طارم، زنجان، ماهنشان، خدابنده، ابهر، ایجرود و خرمدره فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت و ۱۵ پایگاه نیز توسط تیم سحاب به صورت سیار فعال می‌باشد.

میرزایی یادآوری کرد: هم اکنون ۱۰۴ نفر از جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح "آمران سلامت"، شهروندان را دعوت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این اعضا به کسانی که بدون  ماسک در شهر تردد می کنند، ماسک رایگان می‌دهند، گفت: تاکنون تعداد ۵۰۰ ماسک به شهروندان زنجانی اهدا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بروشور و ارائه توصیه‌های بهداشتی و آموزش نحوه رعایت نکات بهداشتی به شهروندان در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از دیگر اقدامات اعضای جوان و داوطلب در طرح "آمران سلامت" به شمار می‌رود.

میرزایی افزود: تیم سحاب (سیار) نیز با حضور در  پارک‌ها  افراد  را دعوت به رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی کرده و به شهروندان فاقد ماسک، ماسک هدیه می‌دهند.

او با بیان اینکه مسئولان بهداشتی_ درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را دارند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی و درمانی، رهنمود‌های ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

میرزایی تاکید کرد: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی‌های گهربار مقام معظم رهبری، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اقدام به تدوین شیوه نامه اجرایی طرح "آمران سلامت" در خصوص بیمای کرونا ویروس کرده است و این طرح تلاشی برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی_ درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا می باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.