ایجاد ۶۶۶ فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته در همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان گفت: نیمه نخست امسال ۶۶۶ معتاد بهبود یافته از اعتیاد شاغل شدند.

ایجاد ۶۶۶ فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یزدان آزرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان گفت: ۶۶۶ معتاد بهبود یافته هم اینک در ۱۰۰ کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند که تعدادی از این واحد‌ها از سوی فرد بهبود یافته راه اندازی شده است.

او بیان کرد: برخی از افراد که نگاه مثبتی به معتادان بهبود یافته دارند اقدام به پذیرش و جذب معتادان در کارگاه و واحد تولیدی خود کرده که به همین منظور ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت‌هایی از مدیران این واحد‌ها کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان ادامه داد: حمایت‌های صورت گرفته شامل پرداخت تسهیلات کم بهره و پرداخت بخشی از سهم بیمه کارفرما از سوی ستاد مباره با موادمخدر بوده است.

آزرمی با بیان اینکه بهبود یافتگان از دامن اعتیاد در مشاغلی نظیر نجاری، فرزکاری، قالی بافی، نخ ریسی، دامداری و کافی شاپ فعالیت دارند افزود: نیمه نخست سالجاری با معرفی معتادان بهبود یافته به بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق کارآفرینی امید ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به آن‌ها برای ایجاد اشتغال پرداخت شد که این رقم در یکسال ۹۸ حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او اظهار داشت: مهمترین سیاست کشور در مواجه با پدیده موادمخدر، پیشگیری از گرایش افراد به سمت مصرف موادمخدر و مقابله با قاچاقچیان موادمخدر است که از این ۲ مولفه به عنوان بال‌های پیشگیری از اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری همدان بیان کرد: پس از معتاد شدن فرد، درمان او نیز در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پیگیری می‌شود، اما مهمترین مساله پس از درمان و بهبودی معتادان، پرهیز از انگ زدن، پذیرش اجتماعی آن‌ها و مشغول به کار شدن این طیف است.

آزرمی افزود: در این راستا قوه قضاییه «مراقبت پس از خروج» را در دستور کار قرار داده همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز طرح «حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان و خانواده‌های آنها» را پیگیری می‌کند.

او اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تغییر نگاه مردم نسبت به بهبودیافتگان از اعتیاد است و کارفرمایان نیز باید بدانند این افراد انسان‌هایی پرکار، توانمند، قدرشناس و شریف بوده و دقت کار آن‌ها بسیار بالا است.

نیمه نخست سال جاری حدود چهار تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که با وجود شرایط کرونایی، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میزان کشفیات ۲۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور پنج هزار و ۱۸۵ قاچاقچی، تهیه و توزیع کننده مواد مخدر و معتاد شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.