معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

نسل جوان در خطر فرو ریزی هویت ایرانی و اسلامی است

زینی وند گفت: نسل جوان در خطر فرو ریزی هویت ایرانی و اسلامی بوده و یکی از اصلی‌ترین تهدید‌ها برای این نسل تهدید هویتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست انجمن کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: فضای آموزشی و فرهنگی در سال‌ها و دهه‌های گذشته به گونه‌ای پیش‌رفته که این فضا را به دشمنان هویت خودمان واگذار کرده‌ایم.

او  گفت: نسل کتابخوان‌ها در کشور سال به سال تقلیل پیدا می‌کند و مقایسه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که نسل کتابخوان واقعا در حال تقلیل است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که در بخش‌های دانشگاهی و مدارس و حتی حوزه‌ها دچار آسیب شده‌ایم، اما چون این روند تدریجی است خطر آن کمتر دیده می‌شود.

او بیان کرد: اگر نسل جوان هویت محکمی نداشته باشد غرب زده می‌شود و یا به هر هویتی در خواهند آمد و این خطری است که ما را تهدید می‌کند و منشا آن در فرهنگ‌سازی است.

زینی‌وند ادامه داد: هم‌اینک هدایتگر نسل جوان ما شبکه‌های مجازی و شبکه‌های خارجی از جمله تلویزیون خارجی و شبکه‌های اجتماعی بوده و رسانه‌های مکتوب در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته است.

او خاطرنشان‌کرد: نسل جوان در فضا‌های مجازی پیشرو هستند و آثار مکتوب را توجه نمی‌کنند و اگر بخواهیم آثار مکتوب را به نسل جوان منتقل کنیم باید این آثار را به فایل‌ها و فضا‌های قابل انتشار در فضای مجازی تبدیل کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نسل جدید در مطالعه بی‌حوصله هستند و به کوتاه خواندن عادت دارند، بنابراین اگر بخواهیم در حوزه کتابخوانی تاثیرگذار باشیم باید مفاهیم را در قالب پیام‌های کوتاه و جذاب از طریق فضا‌های مجازی منعکس کنیم.

او بیان کرد: همه‌گیری کرونا شاید فرصتی است که در این زمینه بخشی از نقایص جبران شود.

زینی‌وند گفت: در سیستان و بلوچستان شاخصه‌هایی همچون دانشگاه‌ها و متون مذهبی از وضعیت خوبی برخوردار هستند و تقریبا منابع مذهبی و کتاب‌هایی که لازمه شکل‌گیری هویت یک مسلمان است در خانه‌ها و کتابخانه‌ها وجود دارد، اما در سایر حوزه‌ها نقص جدی داریم و این نقص‌ها در حوزه‌هایی از جمله تربیت یک شهروند مسئولیت‌پذیر دیده می‌شود.

او  افزود: باید نهاد‌های فرهنگی رویکردی در زمینه این عناوین و مقولات تعریف کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نهاد‌های فرهنگی از جمله نهاد کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل جلسات هدفمندتر در این امر جدیت داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار