امام خمینی (ره) برچه مبنایی به طلاب شهریه پرداخت می کردند؟

برای امام (ره) افغان و عرب و فارس فرقی نداشت و ایشان به همه یکسان شهریه پرداخت می‌کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری درباره نوع پرداخت و میزان شهریه امام در نجف اشرف به طلاب اینگونه نقل خاطره کرده است:

از میزان وجوهاتی که به دست امام می‌رسید ما خبر نداشتیم. این وجوهات دست آشیخ نصرالله خلخالی بود، ولی امام به همه طلاب   بدون در نظر گرفتن ملیت شان  یکسان شهریه می‌داد و میزان آن بستگی به نمره امتحان داشت. در صورتی که همان گونه که عرض کردم در نجف امتحان گرفتن از دروس رسم نبود، ولی بعد‌ها با این عمل امام رایج شد.


بیشتر بخوانید


شاگردان امام در نجف گروهی قمی بودند و گروهی هم قبلاً در نجف بودند. من و مرحوم شیخ غلامرضا سلطانی ـ که توی هواپیمای شهید محلاتی در اول اسفند سال ۱۳۶۴ با حمله صدامیان شهید شد ـ آقای محتشمی، حاج محسن زندیه ـ که در شط کوفه غرق شد ـ آشیخ عبدالعلی قرهی، آقایان قدیری و خاتمی و رضوانی بودند.

کم کم طلاب دیگر نجف هم جذب درس امام شدند. ایشان درس بیع و مکاسب را آغاز کرده بود که من درسشان را آغاز کردم. ما می‌خواستیم درس‌ها را ضبط کنیم، ولی پولی نداشتیم تا ضبط صوتی بخریم و ایشان هم برای این امور پولی پرداخت نمی‌کردند، اگرچه شاگردان ایشان حدود ۵۰ نفر بودند. امام سعی داشت که تدریس و کارشان با مراجع دیگر برخوردی نداشته باشد.

منبع: جماران 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
واقعا شهریشون چقدره که هیچ کدومشون اعتراضی نداره و انگار گرونی ها رو حس نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
شهریه شون خیلی کمه. در پایین ترین سطح مردم جامعه هستن. به برخی روحانیون که میان مسئولیت قبول میکنن و درست کار نمیکنن نگاه نکنین. من طلبه ای رو سراغ دارم که با نون کارگری امورات خود و زن و بچشون میگذرونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
درود بر خمینی کاش دولت مردان ما حرف های امام گوش می دادند که گفت امریکا شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
امام خمینی خیلی خیلی بزرگ بود درتا یخ ایران اولین بودخدارحمتش کنه آه آه اگربودچی می شدجاش خیلی............. خالی ایکاش من می مردم ولی آقام بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
روح خدا درود خدا برشما باد