پرداخت ۹۰ درصد هزینه های بیماران بستری مبتلا به کرونا از بیمه سلامت

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان- کاشان گفت: ۹۰ درصد هزینه های بستری بیماران مبتلا به کرونا توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر مسلم آشوری، مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان- کاشان به مناسبت هفته سلامت (۳ت۹ آبان ماه) در گفتگو با خبرنگاران با تبریک این هفته، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپائی از جمله سی تی اسکن، آزمایش و دارو‌های مصرفی بیمه شدگان مبتلا به کرونا توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

او، با اشاره به اینکه ارائه خدمات به بیمه شدگان در تمام صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نبودند با معرفی نامه از بیمارستان و روی تخت بستری تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان بدون دوره انتظار قرار گرفتند و بلافاصله خدمات دریافت کردند.

پرداخت ۵۴۰ میلیارد ریال مطالبات بیمه سلامت در منطقه کاشان

 

دکتر آشوری، مطالبات مؤسسات طرف قرداد را یادآور شد و گفت: تا پایان سال ۹۸ مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال به مؤسسات خصوصی و دولتی و مبلغ ۹۲۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰هزار نفر پرداخت شده است.
او، در خصوص عملیات بیمه گری در ۶ ماهه اول سال ۹۹ گفت: ۴۹ هزارو ۶۹۳ عملیات بیمه گری برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در حوزه شمال استان اصفهان «شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود» انجام شده است که این عملیات شامل صدور، تمدید، تعویض، المثنی، ابطال و موارد دیگر در صندوق‌های بیمه‌ای بیمه سلامت صندوق کارکنان دولت، سایراقشار، بیمه ایرانیان، روستائیان و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت در این حوزه توسط ادارات و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت انجام شده است.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان- کاشان، همچنین اجرای طرح تمدید دفاتر در سامانه بیمه سلامت بدون چاپ دفترچه را که از شهریور ماه شروع شده است تاکید کرد و گفت: این طرح آغازی برای حذف تدریجی دفترچه بیمه سلامت در آینده نزدیک خواهد بود که صرفه جویی بسیار زیادی در کاغذ به همراه داشته و خواهد داشت.

دکترآشوری، با تاکید بر اینکه بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه سلامت که دفاتر آن‌ها فاقد اعتبار و دارای نسخه سفید و قابلیت تمدید در سامانه را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و تمدید اعتبار دفترچه در سامانه از آن در تمام مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استفاده کنند.


اعتبارسنجی بیمه سلامت با کد دستوری #۱۶۶۶*


او، افزود: تمام بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت و همچنین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از طریق تلفن همراه و با کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار بیمه‌ای و همچنین دفترچه بیمه خود در سامان‌های این دو سازمان مطلع شوند.

ه گفته او، بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور که اذعان می‌دارد پوشش بیمه سلامت و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع وضوابط مربوطه انجام می‌شود.

دکتر آشوری، اظهارداشت: تمام بیمه شدگان دارای دفترچه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن درحوزه شمال استان اصفهان که دفاتر بیمه آن‌ها در حال اتمام اعتبار ویا فاقد اعتبارمی باشند جهت برخورداری از بیمه رایگان جهت اقشار آسیب پذیر به دفاتر پیشخوان مراجعه و در آزمون وسع سازمان بیمه سلامت شرکت کنند تا درزمان بیماری و یا بستری دچار مشکل بیمه‌ای نشوند.

او، همچنین تعداد بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در حوزه شمال اصفهان را ۲۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: تمام بیماران خاص شامل «هموفیلی، تالاسمی، کلیوی، ام اس، دیالیزو پیوند کلیه» که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند به صورت رایگان از بیمه سلامت دفترچه دریافت و از خدمات بستری و سرپایی استفاده می‌کنند.


اتصال ۵۰۰ مؤسسه طرف قراداد با بیمه سلامت در کاشان به نسخه الکترونیکی


به گفته او، ۵۰۰ مؤسسه طرف قراداد در شهرستان شامل داروخانه، بیمارستان، پزشکان، مراکز بهداشتی ودرمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی هستند که این مؤسسات از تیر ماه به نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند.

دکتر آشوری، کاهش هزینه‌های بیماران و مدیریت منابع توسط سازمان‌های بیمه گررا ازجمله هدف اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد و گفت: صرفه جویی در کاغذ با توجه به هزینه‌های بالای کاغذ در کشور، اعمال کنترل‌های لازم دارویی و پیشگیری از تداخلات و حساسیت‌های دارویی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه، عدم نیاز به چاپ و تعویض دفترچه درمانی و در نهایت نظارت دقیق برارائه خدمات درمانی و کنترل‌های مالی از جمله مهم‌ترین مزایای طرح تولید نسخه الکترونیک است.

به گفته او، ۵ هزار و ۱۰۰ خدمت، ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو و همچنین ۵ هزارقلم تجهیزات از جمله خدمات و تعهدات سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان تحت پوشش است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.