فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار سید محمود میرفیضی،فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: فضای سایبری به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده همواره مورد توجه  کلاهبرداران  است و با شیوه‌های مختلف دارایی‌های مردم را به یغما می‌برند؛ یکی از این شیوه‌ها، اسکیمینگ و یا کپی کردن کارت‌های بانکی مشتریان است.

او از دستگیری ۲ نفر جاعل کارت‌های بانکی در این رابطه  توسط پلیس فتا خبر داد و افزود:  متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پر تردد شهر قم  با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آن‌ها را کپی و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.

میرفیضی با اشاره به این که متهمان حدودا ۲۵ و ۳۰ ساله هستند و یکی از آن‌ها ساکن قم و سابقه دار و همدستش اهل یکی از استان‌های غرب کشور است، ادامه داد: این افراد پس از کپی  تعداد ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند در صبح روز دستگیری، مغازه را تخلیه و با خرید‌های مختلف از جمله خرید از طلافروشی‌ها متواری شوند که ناکام ماندند.

او گفت:متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرایند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه بایستی دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی تاکید کرد : تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و رمز را شخصا وارد کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار