حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد در دانشگاه تهران اعلام شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد و استعداد‌های درخشان توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اظهار کرد: ثبت نام غیر حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران از روز شنبه ۱۰ آبان آغاز و تا روز پنج شنبه ۱۵ آبان ادامه دارد.

او افزود: ثبت نام الکترونیکی تمام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد الزامی بوده و مطابق برنامه ریزی دانشگاه تهران پیش بینی شده است که از این هفته تمامی کلاس‌ها آغاز شود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور از نظر ویروس کرونا و عدم امکان ثبت نام حضوری برای دریافت اصل مدارک، تاریخ ثبت نام حضوری در پردیس، دانشکده، مرکز و مؤسسه محل قبولی متعاقباً به دانشجویان و دانشکده‌ها اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: تقویم دانشگاه تهران برای دانشجویان جدید الورود با توجه به تاخیر سازمان سنجش در معرفی این دانشجویان ۳ هفته افزایش پیدا کرده است تا تمامی کلاس‌ها به مدت ۱۵ هفته برگزار شوند و قصد داریم که در پایان به علت شروع دیرهنگام کلاس‌ها از کلاس‌های جبرانی عقب نمانده و آن‌ها را هم برگزار کنیم.

او با بیان اینکه تمامی کلاس‌های دانشجویان جدید الورود با توجه به شرایط بحرانی ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه تهران در نظر دارد تا در صورت مساعد شدن شرایط کشور بخشی از کلاس‌ها را به صورت حضوری برای دانشجویان جدید الورود برگزار کند، اما با توجه به شرایط کنونی تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته ایم و برنامه ریزی‌های آینده ما کاملا به نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

شرایط ثبت نام استعداد‌های درخشان در دانشگاه تهران

حسینی با اشاره به نحوه ثبت نام دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه تهران اظهار کرد: ثبت نام غیر حضوری تمامی دانشجویان استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از روز یکشنبه ۱۱/‏۰۸/‏۱۳۹۹ تا پنجشنبه ۱۵/‏۰۸/‏۱۳۹۹ خواهد بود و پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت کرده‌اند جهت ثبت‌نام به سایت reg.ut.ac.ir مراجعه و آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت نکرده‌اند جهت بارگذاری مدارک به admission.ut.ac.ir مراجعه کنند.

او ادامه داد: دانشگاه تهران امسال حدود ۷۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بالغ بر ۱۳۰ نفر دانشجوی دکتری از طریق مقررات مربوطه استعداد‌های درخشان پذیرش داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره وضعیت اینترنت دانشجویان گفت: دانشگاه تهران به صورت مرتب وضعیت اینترنت دانشجویان را رصد می‌کند و در این خصوص در اوایل ترم با مشکلاتی مواجه بودیم و توانستیم با افزایش سرور‌های سامانه شرایط مناسبی را فراهم کنیم و باید بگویم که در ارتباط دانشجویان با سامانه همچنان مشکلاتی وجود دارد، اما نسبت به ترم گذشته ایراد‌های کمتری به چشم می‌خورد.

حسینی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های دانشگاه گفت: در ترم گذشته به علت بروز ناگهانی ویروس کرونا و عدم آشنایی دانشگاه‌ها با سامانه‌های الکترونیکی تمامی استادان مجاز به استفاده از چند سامانه به منظور تدریس دروس مربوطه خود بودند، اما امسال لازم است تا تمامی استادان از یک سامانه استفاده کنند؛ چرا که تمامی مستندات در این سامانه ثبت و ضبط شده و دانشجویان در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از این فایل‌ها استفاده کرده و به این منظور منبع و محتوی بسیار خوبی تولید و ایجاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار