مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا در کشور نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهاز کرد: در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین مردم افزایش پیدا کرده است و به ازای هر یک هزار مبتلا حدود ۵/۷ درصد از بیماران فوت می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان تست کرونا افزایش پیدا کرده است و در مراکز درمانی ۱۶ ساعته از مردم به ویژه گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان و بیماران خاص تست بیشتری گرفته می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده است به طوری که در مرحله دوم حدود ۴۶ میلیون نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.

فتحیان بیان کرد: در حال حاضر از افراد بالای ۶۰ سال و مادران باردار به صورت رایگان در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا گرفته می‌شود.

او تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا حدود ۵۱ هزار پرستار به بیماری کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر از آن‌ها شهید شده اند.

فتحیان گفت: برای پیشگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ و سفر‌های بین شهری بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شیما
۰۴:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ترکیه بغل گوش ما روزانه صد و سی و چهار هزار تست میگیره... اونوقت اینجا ففط روزی 25 هزار تست اون هم فقط از بالای شصت ساله ها و باردارها... واقعا مایه تاسفه... تنها راه کنترل کرونا تست گرفتن بسیار زیاد و وسیع و شناسایی سریعه. واقعا چقدر ما بدبختیم آخه
آخرین اخبار