مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» افزایش معرفتی افراد را به دنبال دارد.

نماز، خانه، مدرسه و مسجد موجب افزایش معرفتی افراد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان همدان با بیان اینکه پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» موضوع برازنده‌ای برای اجلاس سراسری نماز است، بیان داشت: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شود و خانواده هم رکن اصیل هر مجموعه است.

زین العابدینی با اشاره به اینکه کشور ما و حتی جهان از خانه‌های کوچکی به عنوان خانواده تشکیل می‌شود، گفت: اگر خانواده دوام و ثبات دینی و اصولی داشته باشد، جامعه رو به رشد پیش می‌رود وگرنه با مشکل روبرو خواهد شد.

او یادآور شد: قطعا خانواده و مدرسه در تربیت نمازی فرزندان تاثیرگذار هستند، زیرا همه انسان‌ها نیاز به خوراک و تربیت معنوی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با تاکید بر اینکه بعد معنوی، فکری و اخلاقی هر فردی نیاز به این موضوع دارد و نمی‌توان غافل از این موضوع بود، اضافه کرد: پیوند خانه، مدرسه و مسجد مهم است، زیرا افراد در مسجد جمع شده و از مشکلات هم مطلع می‌شوند تا بتوانند گرفتاری هم را برطرف کنند.

زین‌العابدینی با یادآوری این جمله امام (ره) که فرمودند "مساجد سنگر است سنگر‌ها را پر کنید" افزود: همین جمله امام کافی است تا پیوند با مساجد صورت گیرد، زیرا آموزش‌های معنوی در یک مکان معنوی بهتر اثرگذار است و قطعا می‌تواتد مفید فایده باشد.

او با بیان اینکه محراب نمود یک مسجد است یعنی محل تعامل مسائل دینی، مذهبی، اخلاقی و عقلی یادآور شد: اگر سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند مفید فایده قرار گرفته و رشد جسمی، اخلاقی، مذهبی و معرفتی کودکان و نوجوانان هم ارتقا یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جامعه ما از سلول‌هایی به نام افراد تشکیل می‌شود گفت: جامعه بدون افراد وجود خارجی ندارد اگر تمام افراد جامعه سالم و عقلایی تربیت شده و رشد و نمو یابند، قطعاً جامعه ما سالم خواهد بود.

او بیان کرد: ما انتظار نداریم همه خانواده‌ها اطلاعات کافی را از همه موارد داشته باشند، اما وقتی مسجد در کنار مدرسه و خانواده قرار بگیرد بسیاری از مشکلات و ارتقای تربیت دینی اثرگذار می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.