۱۰۸ میلیارد تومان اعتباربه جاده سنندج - مریوان تخصیص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۱۰۸ میلیارد تومان از ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته طرح جاده جدید سنندج - مریوان در اختیار دستگاه‌های اجرایی متولی طرح در استان قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شهرام ملکی روز جمعه در بازدید از طرح سنندج - مریوان گفت: با توجه به اهمیت اتمام جاده جدید سنندج - مریوان پیگیری مستمر این طرح از سوی مسوولان در دستور کار قرار گرفته و در بازدید‌های هفتگی سعی می‌شود آنچه که به عنوان موانع اجرای محسوب می‌شود را برای رفع مشکلات مورد بررسی قرار دهیم.

او افزود: در نتیجه آخرین پیگیری و بازدید‌ها معارضین طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی استان مرتفع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: همچنین دستگاه‌هایی مانند آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، شرکت توزیع برق نیز در رفع موانع این پروژه با دستگاه‌های متولی احداث جاده جدید سنندج مریوان همکاری و همراهی لازم را دارند.

او یادآور شد: هم اکنون از لحاظ منابع اعتباری پروژه حمایت‌های ویژه‌ای را از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و دولت دریافت کرده و تا کنون از طریق سازمان برنامه بودجه و دفتر رهبری حدود ۱۴۷ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص داده شده است.

ملکی گفت: از این میزان ۱۰۸ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفته تا به حساب پیمانکاران برای پیوستگی ادامه طرح هزینه شود.

او بیان کرد: در نتیجه این پیگیری‌ها اکنون پیمانکاران مشغول انجام عملیات راهسازی هستند و علاوه بر آن با توافق انجام شده با بخش خصوصی هفت گارگاه تولید شن و ماسه شهرستان مریوان به صورت تمام وقت در اختیار این طرح قرار گرفته و با تجهیز چند کارخانه آسفالت بخشی از طرح در حال آسفالت ریزی است.

ملکی یادآور شد: انتظار می‌رود با روند فعلی اجرای طرح، جاده جدید سنندج مریوان در موعد مقرر (پایان سال مالی ۱۳۹۹) به بهره برداری برسد.

گفتنی است؛طول جاده جدید سنندج - مریوان موسوم به واریانت تیژتیژگاران ۵۲ کیلومتر و در قالب ۶ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و اکنون با هزینه کرد ۳۸۱ میلیارد تومان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اتمام این طرح به جز تقاطع غیر هم‌سطح گاران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ۸۰ میلیارد تومان آن از منابع دفتر رهبر معظم انقلاب، ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و ۳۰ میلیار تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای آن تامین شده است.

با بهره‌برداری از آن مسیر ۱۵۲ کیلومتری محور قدیمی این محور حدود ۲۵ کیلومتر کمتر خواهد شد و با توجه توجه ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب پی‌بینی افتتاح این طرح تاپایان سال مالی ۹۹ حتمی است.

محور جدید سنندج - مریوان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۱۳۸۸ به طول ۵۳ کیلومتر به عنوان یک طرح در قالب راه‌های اصلی استان است که در این دولت توجه ویژه‌ای به آن شد بطوریکه از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید این پیشرفت بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.