فعالیت آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در دوران کرونا

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت مستمر آزمایشگاه جامع تحقیقاتی این دانشگاه در دوران کرونا خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت مستمر آزمایشگاه جامع تحقیقاتی این دانشگاه در دوران کرونا خبر داد و گفت : این آزمایشگاه به عنوان پشتیبان در کنار واحد‌های آزمایشگاهی فعال دانشگاه در دوران کرونا فعالیت دارد و در نیمه اول امسال هزار و ۷۴۰ خدمت با تجهیزات موجود در این آزمایشگاه ارایه شده است.

او هدف از تاسیس آزمایشگاه جامع تحقیقات را دسترسی همگانی و نظام‌مند اساتید و محققان دانشگاه به امکانات آزمایشگاهی در زمینه‌های تحقیقاتی مختلف،اعلام کرد و گفت : این آزمایشگاه به مرکزیت دانشکده داروسازی و زیرنظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

او ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۹ تعداد هزار و ۷۴۰ خدمت با تجهیزات موجود در آزمایشگاه ارایه شده که توانسته نیاز‌های پژوهشی محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بسیاری از محققان دیگر دانشگاه‌های استان و استان‌های همجوار را برطرف نماید که رشد ۲۳ درصدی مراجعه‌کنندگان خارج از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۶ ماه اول امسال نسبت به کل بازه زمانی سال ۹۸ گواه این مدعا است.

او در خصوص فعالیت آزمایشگاه در زمان اپیدمی بیماری کرونا گفت: آزمایشگاه جامع در طول دوران شیوع بیماری کرونا هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات آزمایشگاهی با تمام توان به عنوان پشتیبان در کنار واحد‌های آزمایشگاهی تشخیصی فعال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور داشته و فعالیت کرده است.

نجفی افزود: اکنون باتلاش کارشناسان این آزمایشگاه و با توجه به توانمندی‌های موجود و دارابودن تجهیزاتی مانند میکروسکوپ الکترونی روبشی، فلو سایتومتر، Zetasizer، Cell imagingreader، Real-time PCR، اولترا سانتریفیوژ، LC MS-MS و تجهیزات کامل طیف سنجی از قبیل FTIR، UV-Visible، فلوئوروسانس و سیستم‌های لیتوگرافی و پرینتر سه بعدی، آزمایشگاه جامع به زودی به عضویت «شبکه آزماشگاهی فناوری‌های راهبردی» در می‌آید.

 او گفت: بدین ترتیب دسترسی اساتید، محققان و دانشجویان غرب کشور که دارای گرنت پژوهشی در این شبکه هستند به خدمات آزمایشگاهی موردنیاز در آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تسهیل خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار