عضو هیأت علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر بر افزایش کشت گیاه کاملینا در کشور، گفت : کشت و توسعه گیاه کاملینا سبب کاهش وابستگی کشور به واردات دانه‌های روغنی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دانیال کهریزی، عضو هیأت علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی کرمانشاه در سخنرانی علمی و آموزشی کاشت گیاه دانه روغنی کاملینا که با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از مدیران، کارشناسان، دانشجویان و کشاورزان سراسر کشور برگزار شد، کاملینا را جزو با کیفیت‌ترین روغن‌ها دانست.

او گفت : براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، استان فارس به عنوان مرکز پایلوت کشت گیاه کاملینا در سال ۱۳۹۹ انتخاب شده است.

عضو هیأت علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر افزایش کشت این گیاه استراتژیک در کشور، افزود: با توجه به وارداتی بودن ۹۵ درصد از روغن خوراکی کشور، این موضوع توسعه کشت کاملینا به‌عنوان یک گیاه روغنی را در کشور ضروری می‌کند.

او افزود: پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت این گیاه در سال زراعی جاری به بیش از ۳ هزار هکتار افزایش یابد.

کهریزی با بیان اینکه درحال‌حاضر رقم «سهیل» کاملینا در داخل کشور به ثبت رسیده است، گفت: در صورت کشت و توسعه گیاه کاملینا علاوه بر کاهش وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی می‌توان باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.