برخورد با مرغداران متخلف

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: مرغدارانی که از عرضه مرغ زنده با قیمت مصوب، امتناع کنند، تعزیراتی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد بدری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: مرغدارانی که از عرضه مرغ زنده با قیمت مصوب امتناع کنند، با برخورد قانونی روبه‌رو و پرونده آنان به تعزیرات ارجاع می‌شود.

بدری با بیان اینکه در این چند روز با چند تولیدکننده برخورد شده و احکام آنان امروز صادر می‌شود، افزود: مرغداران برای تولید مرغ زنده از یارانه استفاده کرده اند و مکلف هستند به نسبت یارانه‌ای که دریافت کرده اند، مرغ زنده را با قیمت مصوب عرضه کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: نهاده‌های یارانه دار از طریق جهاد کشاورزی، به صورت امانت در اختیار مرغداران قرار گرفته است.

او عنوان کرد: تاکنون ۷۴ درصد از نهاده‌های مورد نیاز مرغداران استان به صورت یارانه دار تامین شده که ۶۴ درصد آن در میان مرغداران توزیع شده است.

بدری افزود: این کمک‌های دولتی، در واقع یارانه مردم است که در اختیار مرغداران قرار گرفته است بر این اساس مرغدار مکلف است به همان میزان که نهاده یارانه دار تحویل گرفته، مرغ زنده را با قیمت مصوب عرضه کند، اما در این میان برخی از مرغداران بدعهدی کرده اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه برای تامین نیاز استان به گوشت مرغ، خروج مرغ زنده و گوشت مرغ داخلی، ممنوع است، اظهارداشت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه حدود ۶۰ تن است که ۴۵ تا ۵۰ تن از این میزان در مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شود و مابقی به ناچار از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

قیمت گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی به ازای هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال مصوب شده و مقرر شد این محصول از روز سه شنبه هفته گذشته با قیمت مصوب عرضه شود.

قیمت مصوب خرید مرغ زنده از مرغداران هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.