راه‌اندازی اتاق جنگ وزارت امنیت میهن آمریکا برای تامین امنیت انتخابات در برابر هکر‌ها

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وزارت امنیت میهن آمریکا با راه‌اندازی اتاق جنگ مجازی در نظر دارد بزرگترین عملیات را برای تامین امنیت انتخابات این کشور در برابر هکر‌ها اجرایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مطلبی تحت این عنوان که «وزارت امنیت میهن آمریکا در نظر دارد بزرگترین عملیات را برای تامین امنیت انتخابات در برابر هکر‌ها اجرایی کند» نوشت، اداره امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا مشغول بررسی اجرای بزرگترین عملیات برای تامین امنیت انتخابات این کشور است تا از تکرار مداخله سال ۲۰۱۶ روسیه جلوگیری و با تهدید‌های جدید ایران و چین مقابله کند.

به موجب این گزارش، در روز انتخابات آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا اتاق جنگ مجازی ۲۴/۷ را تشکیل خواهد داد که مقامات انتخاباتی در سراسر این کشور می‌توانند هر زمان با آن تماس گرفته و اطلاعات مربوط به هرگونه فعالیت مشکوکی را به اشتراک بگذارند و برای مقابله با آن با یکدیگر همکاری کنند. این آژانس همچنین اطلاعات طبقه‌بندی‌شده از نهاد‌های اطلاعاتی را درباره تلاش‌های مشاهده شده از جانب دشمنانی که قصد تضعیف انتخابات را دارند به اشتراک می‌گذارد و به ایالت‌ها درباره چگونگی محافظت از خود در برابر چنین حملاتی توصیه‌های لازم را خواهد کرد.

مت مسترسون، مشاور ارشد امنیت سایبری این آژانس، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم احتمالا هزاران مقام محلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، هماهنگی و شناسایی آنچه واقعی است و آنچه نیست و نیز تشخیص واقعیت از غیر واقعیت وارد عمل شوند. ما قادر خواهیم بود تشخیص دهیم آنچه اتفاق می‌افتد یک رویداد معمولی انتخاباتی است یا چیزی فراتر از آن.»

او افزود این عملیات روز‌ها و هفته‌ها تا مشخص شدن برنده انتخابات در ایالت‌های مختلف و تا زمان تایید رسمی نتیجه انتخابات در ماه دسامبر ادامه خواهد داشت. این عملیات ادامه خواهد یافت تا زمانی که کمیسیون انتخابات به ما اعلام کند دیگر کافیست و نیازی به ادامه عملیات وجود ندارد.

این عملیات گسترده ماحصل چهار سال تلاشی است که در جریان آن آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی از یک آژانس ناشناخته در خارج از واشنگتن به یک رابط اصلی دولت فدرال با هیئتی از مقاماتی تبدیل شد که مسئولیت اداره انتخابات را بر عهده دارند.

به نوشته واشنگتن پست، نقش این آژانس در این زمینه قابل توجه است چراکه به رغم نبود هیچگونه میل و رغبتی از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره این مسئله ایجاد شده است. دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود تنها یک نشست در سطح کابینه درباره این موضوع برگزار کرد و به طور کلی مباحثات درباره مداخله روسیه را به عنوان تهدیدی برای مشروعیت پیروزی خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ در مقابل هیلاری کلینتون قلمداد می‌کند اگرچه هیچ سند و مدرکی درباره دستکاری در آراء وجود ندارد.

در ادامه این گزارش با اتهام‌زنی به کشورمان درباره مداخله در انتخابات آمریکا آمده است: این آژانس به تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات در هفته‌های گذشته به شدت واکنش نشان داده و به ایالت‌ها برای مقابله با موجی از اطلاعات نادرستی که به راه افتاده است کمک کرد؛ اطلاعاتی همچون آنچه مقامات تلاش ایران برای مرعوب ساختن رای‌دهندگان در فلوریدا و دیگر ایالت‌ها و نیز برنامه روسیه برای سرقت اطلاعات مقامات حزب دموکرات و جمهوری‌خواه عنوان کردند.

همچنان که ایالت‌ها برای طیف گسترده‌ای از مداخله در انتخابات سوم نوامبر آماده می‌شوند که تلاش احتمالی هکر‌ها برای دستکاری اطلاعات ثبت نامی رای دهندگان یا شمارش آراء و نیز جلوگیری از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از جمله آنهاست، مقر این آژانس در ویرجینیای شمالی ده‌ها تن از مقامات وزارت امنیت داخلی، نهاد‌های اطلاعاتی، احزاب سیاسی و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را برای هماهنگ سازی چگونگی واکنش دولت گردهم خواهد آورد.

چنانچه نشانه‌های نگران‌کننده از مداخله وجود داشته باشد تیمی از اعضای آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری مستقر در مناطق مختلف سراسر این کشور آماده حضور در مراکز یا دفاتر رای گیری به منظور کمک به ارزیابی اوضاع هستند.

این آژانس همچنین در تلاش است جایی برای نگرانی‌های بی‌مورد وجود نداشته باشد و برگزاری کنفرانس‌های تلفنی را با رسانه‌ها هرچند ساعت یک بار به منظور گزارش هرگونه مداخله احتمالی و نیز ارائه گزارش درباره رویداد‌های مشکوک و در عین حال معمول در روز انتخابات همچون اختلال در عملکرد دستگاه‌های رای‌گیری، سردرگمی درباره لیست‌های رای‌دهندگان و نیز اختلال در عملکرد پایگاه‌های رسمی انتخاباتی طراحی کرده است.

این آژانس چنین عملیاتی را در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ و نیز سه‌شنبه بزرگ که در آن انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری برگزار می‌شود به اجرا گذاشت، اما هیچیک از آن‌ها هدف حمله هکری مهمی از جانب دیگر کشور‌ها قرار نگرفت. با وجود این، کریس کربز، مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا، در آن زمان هشدار داد روسیه ممکن است در حال آمادگی برای مداخله در انتخابات این کشور باشد.

این آژانس به خاطر عملکرد ضعیف خود در ارتباط با نحوه اداره انتخابات و در برخی موارد اعلام دیرهنگام اطلاعات تهدیدآمیز مورد انتقاد واقع شده است، اما به طور حتم در برگزاری انتخابات آمریکا در فضایی امن‌تر از چهار سال گذشته نقش داشته است. این آژانس کارکنان خود را برای بررسی امنیت سایبری سیستم‌های انتخاباتی راهی صد‌ها حوزه از سال ۲۰۱۶ کرده و به بسیاری از ایالت‌ها برای برگزاری انتخابات در فضایی امن‌تر از گذشته کمک کرده است. راه‌اندازی این اتاق جنگ نشان می‌دهد عملکرد این آژانس از زمانی که برای نخستین بار در تلاش برای کمک به مقامات انتخاباتی در مقابله با حملات سایبری در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برآمد تا چه اندازه پیشرفت داشته است.

انتشار جزئیات جدید مربوط به عملیات سال ۲۰۱۶ روسیه که سال‌ها پس از آن نیز در رسانه‌ها همچنان منتشر می‌شود و نیز انتشار گزارش رابرت مولر درباره این مداخله در سال ۲۰۱۹ بسیاری از ایالت‌ها را متقاعد کرد که با دولت فدرال وارد همکاری شوند.

مایکل دانیل، هماهنگ‌کننده امنیت سایبری کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از این پیشرفت استقبال و اعلام کرد این یکی از جالبترین وقایع در دولتی است که زمان زیادی را صرف آسیب زدن به بخش‌های بسیاری از بوروکراسی فدرال کرده است.

در انتهای این مطلب آمده است: با وجود این، برخی حامیان امنیت انتخابات نگرانند که سیستم‌های انتخاباتی هنوز از امنیت کافی در برابر تهدید‌ها از جانب روسیه و دیگر دشمنان برخوردار نشده باشد و معتقدند آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری باید اقدامات بیشتری در این زمینه اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار