قبادی دانا مطرح کرد؛

تمرکز بر رشد ورزش همگانی بین افراد دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف اصلی ما رشد ورزش همگانی است و در مناطق‬ روستایی و عشایری کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تفاهم نامه بین بهزیستی و فدراسیون جانبازان، اظهار کرد: ورزش باید وسیله‌ای برای توانمندسازی و ایجاد امید برای‬ افراد دارای معلولیت و راهی‬ برای‬ به ‏عرصه کشاندن آن‌ها و تلفیق اجتماعی این افراد در جامعه باشد‬.

رئیس ‬ سازمان‬ بهزیستی‬ کشور‬ با بیان اینکه هدف اصلی ما رشد ورزش همگانی است، ادامه داد: ‏در مناطق‬ روستایی و عشایری کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده و در سه استان به صورت پایلوت این کار صورت گرفته است و این طرح وسیله‌ای شد تا افرادی که در خانه محبوس بودند بیرون بیایند و وارد جریان جامعه شوند و به دنبالش باعث ایجاد امید و دلبستگی آن‌ها به آینده و حضورشان در جامعه شود.

قبادی دانا تصریح کرد: از طرف دیگر این ظرفیت وجود دارد که‬ ‏با همت خود افراد دارای معلولیت آن‌ها وارد عرصه قهرمانی‬ شوند و مدال آفرینی کنند و این هم ظرفیت خوبی است‬ که‬ بنیاد ‏شهید و سازمان بهزیستی و مجموعه پارالمپیک‬ باید در این زمینه همکاری نزدیک کنند. ‬

وی با اشاره به اینکه امروز‬ فرصت خوبی برای‬ هم افزایی استفاده معلولان از امکانات بهزیستی‬ در‬ زمینه‬‌های‬ ‏توانبخشی برای قهرمانان ورزشی و پارالمپیک وجود‬ دارد، افزود: فرصت خوبی برای تلفیق اجتماعی ایجاد شده‬ است. ‏حضور افراد معلول در فدراسیون‌ها سر جای خود مغتنم است و ما همواره دنبال این بوده‌ایم که این عزیزان از منزلت اجتماعی در خانواده و بستر ‏اجتماع برخوردار‬ شوند، ما می‌توانیم امکانات را در بهزیستی و همچنین اردوگاه‌ها فراهم کنیم و در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از آن‌ها بهره ببریم.

رئیس ‬ سازمان‬ بهزیستی‬ کشور با بیان اینکه یک سری حقوق هم برای قهرمانان وجود‬ دارد‬ که‬ پیگیر آن‌ها هستیم‬ تا‬ معلولان‬ در‬ عرصه‬ قهرمانی‬ به‬ آن‌ها برسند، اضافه کرد: به برکت دفاع مقدس زمینه‌ای فراهم شد تا‬ ورزش جانبازان و معلولان جهش خوبی در سال‌های اولیه ‏داشته باشد‬ و امروز سن بیشتر جانبازان عزیز بالا رفته و پیشکسوتان و مربیان فعال این عرصه‬ هستند‬ و افراد معلول که‬ ‏دچار معلولیت مادرزادی یا دچار‬ معلولیت در اثر تروما شده‌اند، امروز شاگردان آن‌ها هستند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه‌ای ‏داشتیم برای رشد این فعالیت‌ها و بیشتر دنبال عملی کردن این تفاهم نامه‌ها هستیم‬ تا‬ افراد دارای معلولیت حس کنند این تفاهم‬ نامه‌ ها‬ فایده‌ داشته‬ و‬ توانمندی‬ جسمی‬ و‬ روحی شان‬ افزون‬ شده‬ است. ‬


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار