بهره‌مندی کارفرمایان یزدی از بسته‌های تشویقی

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد گفت: کارفرمایان یزدی به ازای به‌کارگیری هر یک از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، امکان بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد علاوه بر اعطای تسهیلات اشتغال به نیازمندان و مددجویان نسبت به انجام کاریابی آنان نیز اقدام می‌کند به طوری که در شش‌ماهه نخست امسال ۷۰ مورد کاریابی توسط کمیته امداد استان برای مددجویان تحت حمایت انجام داده شد.

او افزود: کاریابی به روش‌های متفاوتی ازجمله مؤسسات کاریابی، ارتباط مستقیم با کارفرما، اعضای خانوار مجریان طرح‌های خودکفایی، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارفرمایی محقق می‌شود به‌نحوی‌که منجر به بیمه تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت شود.

امیر زین‌العابدین قمی، ادامه داد: کارفرمایان به ازای به کارگیری هر یک از مددجویان، امکان بهره‌مندی از یکی از بسته‌های تشویقی حق بیمه سهم کارفرما و یا تسهیلات کارفرمایی را دارند.

زین‌العابدین قمی، تصریح کرد: در مناطق محروم، کارفرمایان می‌توانند هم‌زمان از تسهیلات کارفرمایی و حق بیمه سهم کارفرما استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان مشروط به به‌کارگیری مددجویان دانش‌آموخته در پست‌های سازمانی کارشناسی و بالاتر که موجب انتقال دانش و تجربه به گروه‌های هدف شده و همچنین حقوق و دستمزد پرداختی به بکار گمارده شدگان به میزان یک ونیم برابر حداقل حقوق و دستمزد اعلامی شورای عالی کار باشد، امکان بهره‌مندی هم‌زمان از دو بسته تشویقی تسهیلات کارفرمایی و حق بیمه سهم کارفرما را دارند.

زین‌العابدین قمی بابیان اینکه مددجویانی که خود، اقدام به شغل یابی می‌کنند امکان بهره‌مندی از حق‌الزحمهٔ کاریابی را دارند، افزود: میزان حق‌الزحمه به‌کارگماری، برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال به‌علاوه ۱۰۰ هزار تومان به‌عنوان تشویق با رعایت تبصره‌های مربوطه است.

او یادآور شد: مؤسسات کاریابی مورد تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت‌های خدماتی که با کمیته امداد همکاری دارند و مددجویانی که خود اقدام به شغل یابی می‌کنند واجد شرایط دریافت حق‌الزحمه کاریابی هستند.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرما به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان بیکار از طریق پرداخت صد درصد حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به‌کارگیری شده توسط کارفرما (تا سقف مبلغ ۲۳ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار) پس از اطمینان از پرداخت حق بیمه بکار گمارده شده توسط کارفرما قابل پرداخت است.

کارفرمایان مشمول این طرح می‌توانند به ازای به‌کارگیری هر نفر از مددجویان تا سقف فردی تسهیلات، در چارچوب قوانین و ضوابط مربوط، از وام اشتغال بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار