باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

بازار مسکن قابل پیش بینی نیست/ پالایش خانه‌های خالی در حال انجام است

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: روند قیمت‌ها در بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست و باید بازار مصرف را از بازار سرمایه گذاری جدا کنیم.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه روند کاهش و یا افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن در چنین شرایطی قابل پیش‌بینی نیست، افزود: اعتقاد داریم باید بازار مصرف را از بازار سرمایه گذاری جدا کنیم و تا زمانی که این دو بازار با هم باشند، نمی‌توان این بازار را ساماندهی کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ممکن است برخی از موضوعات مطرح و برخی از اقدامات انجام شوند که تاثیرات مستقیم در بازار مسکن بگذارند، بنابراین نمی‌توان آینده این بازار را پیش‌بینی کرد.

محمود زاده عنوان کرد: به طور قطع با توجه به اجرا و عملیاتی شدن طرح مسکن ملی و همچنین تحویل پروژه‌های مسکن، این بازار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و البته  در حال حاضر هم شاهد بهبود و ساماندهی قیمت‌ها در این بازار هستیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: بازار مسکن و اجاره یک حوزه خصوصی است و کنترل آن در دست دولت نیست و قیمت اجاره‌ها و خرید و فروش‌ها در سال‌های گذشته به صورت ذهنی افزایش یافته است و ارائه  آمار در این بازار هم جهش ایجاد می‌کند و ما با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، آماری را ارائه داده‌ایم و امیدواریم از این طریق روند قیمت گذاری اصلاح شود.


بیشتر بخوانید


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی تمامی اطلاعات را ارسال کرده‌ایم، گفت: سامانه متصل و کارتابل سازمان امور مالیاتی در حوزه خانه‌های خالی هم به بهره برداری رسیده است بنابراین نقصی در این زمینه وجود ندارد.

او بیان کرد: اقدامی که در حوزه و وظیفه ما بوده انجام شده و در حال اجرا است و امیدواریم با ابلاغ قانون اصلاح ماده ۵۴ مالیات‌های مستقیم بتوانیم شرایط لازم را تصویب کنیم.

به گفته محمود زاده اطلاعات کامل واحد‌ها و تعیین تکلیف واحد‌های خالی به زودی اعلام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: هم اکنون سازمان امور مالیاتی در حال تعیین تکلیف این واحد‌ها و شناسایی آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مشاور
۱۹:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
دولت بايد خريد و فروش مسكن را در دست بگيرد.و براى خريد خانه و اپارتمان به مصرف كننده مجوز بدهد و خانه هاى خالى را شناسايى كند. فراوان كسانى هستند كه درخارج ازكشور زندگى ميكنند و مالك خانه در ايران هستند فكرشان اينست كه مستاجر خرابى بار مياورد خانه خالى باشد قيمتش سال به سال بالا ميرود و با همين ايده خانه ها را خالى نكهداشته اند دولت هم ضرر ميكند ماليات از اجاره را ازدست ميدهد. كسانيكه ساكن شهرستانها هستند اگر ميخواهند درتهران زندگى كنند بايد خانه خودشان در شهرستان را بفروشند بايد بايد هاي من هم مثل بايد بايد گفتن دولتى هاشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
این چند وقت اخیر این یکی از نظرات وپیشنهادهای قابل اعتنا ومبتکرانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
مسکن به خاطر تحریمها به این روز افتاده چون امریکا جلوی واردات زمین به کشور رو گرفته و بخاطر تحریم هیچ کشوری حاضر نیست به ما زمین بدهد و کارخانه های سیمان و ذوب اهن دز ایران نیست اینها در خارج کشور هستند سایه اش داخل کشور است و بخاطر تحریم ها مصالح از این کارخانه ها وارد کشور نمیشه ......واقعا خجالت اوره مردمی که چهار سال پیش با بدبختی پولی پس انداز کرده بودن تا یک خانه که حجاب خانواده هست یک دفعه چنان گران شد که مردم به بیچارگی افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ما در شهرستان داراب استان فارس 5ماهه 40تومن واریز کردیم ،حالا بنیادمسکن اسمس داده بیایین پولتون را بردارید ،ما زمین ندارییم...
ای خدا یه مسیولی نیس پیگیری کنه،دورتادورشهر پر از زمین منابع ملیه...
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام عوض اینکه دولت هر سال حقوق کارمندانش خودش بالا ببرد و زجر تورمش بقیه مردم بدبخت بکشند همین پولها را خانه بخرد در اختیار مردم بدبخت قرار دهد.امروز رفیقم رفته دنبال خانه اجاره ای هر رفته گفته به بچه دار منزل نمی دهیم .اگر صدای مردم می شنوند کاری کنند وگرنه تا چند صباحی دیگر خدا می داند چقدر خانواده ها از هم جدا می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا در منطقه ۱۷ که بالاترین جمعیت را دارد به تجمیع سه باب خانه که زمین بالای ۲۰۰ متر میشودطبقه پنجم داده نمیشود در این صورت در منطقه باز قیمتها رشد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
وقتی عوامل موثر در ساخت خانه را در نظر میگیریم که هر روز قیمتش بالاتر میرود متاسفانه طبعا خانه هم قیمتش ثابت نمیماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بازار مسکن فقط و فقط تابع قیمت مصالح ساختمانی است مصالح که ارزون باشه مردم به جای اینکه مسکن گران بخرند زمین میخرند و با مصالح ارزان میسازند و باعث تعادل قیمتها واشتغال زایی و رفع مشکل مسکن کشور میشود.اما متاسفانه دولت خوش بساز بفروشی راه انداخته به بهانه خانه دار کردن مردم.مثل صنعت خودرو که دولت تجارت خودرو بی کیفیت همراه با قرعه کسی و هزار منت راه انداخته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
شما درست میگید دولت اینقدر ساخت و ساز داره می کنه که همه جا رو گرد و خاک گرفته. چی می گی برای خودت؟ 7 ساله 1 عدد مسکن نساختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
میشه بگین چه چیز تو ایران قابل پیش بینی ؟ اقتصاد بهم ریخته !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
تورو به خدا باز کاری نکنید که بجای محتکران مسکن یک عده آدم بخت برگشته بسوزند.
من شخصی را می شناسم که سالی 2 ماه به خانه اش می آید آنهم هر بار بمدت سه هفته یا یک ماه.
کسی را هم ندارد. حانه اش هم سند ندارد.
بسیار نگرانم همین چند وجب جا را هم برای این بنده خدا نگه دارید
شما را به خدا جلوی چنین بی ملاحظگی هایی را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بازار مسکن که اصلا قابل پیش بینی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
۹۰درصدگرانی مسکن دلالها هستند.وسرمایه دارهایی ک پولشون را در بازارمسکن سرمایه گذاری میکنند.اگردولت دست دلالها وکسانی ک یک خونه بیشتردارندرا از بازارمسکن کوتاه کنه.قیمت مسکن پایین میاد.دولت خودش نمیخواد ک همکاری کنه وگرنه به راحتی میتونه دست دلالها را از مسکن کوتاه کنه وقانون بزاره هرکسی ک سندخونه به نامشه دیگ حق خریدخونه نداره.فقط اگردولت این۲طرح رااجرایی کنه عدالت برقرارمیشه وهیچ کسی مستاجر نمیشه‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
دولت به تکالیف قانونی خودش عمل نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین خانه ساز
۱۷:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
شما مسولین فقط به فکرخودتون هستید
نمی خواهید کنترل بشه قیمتهای سر به فلک کشیده
چطور موقع گرونی همه چی دست دلال بود
اما الان از کنترل شما خارجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
تازمانی که این قانون اجرا نشده و مالیاتی اخذ نشده یعنی هیچ چی عوض نشده
هر وقت مامور وصول رفت سراغ صاحبان خانه های خالی و (مثل اجاره بها که از مستاجران سر هر ماه گرفته میشه ) مالیات هم وصول بشه آنوقت درسته من خودم مستاجرم 6 ماهه تمدید قرارداد کردم صاحبخانه 30 درصد اجاره را اضافه کرد
بگید صاحب خانه ها به مستاجر سخت نگیرند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۷:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
آره واقعا هیچ چی قابل پیش بینی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
راه حل مسکن فقط یک چیزه و اون این که هر کد ملی فقط حق داشتن یه خونه رو داشته باشه
Germany
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
خوب خونه بسازید بدهید مردم
خوب خونه بسازید بدهید مردم
خوب خونه بسازید بدهید مردم
آخرین اخبار