تخصیص ۴۰ هکتار از شهرک کاوش به شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ۴۰ هکتار از شهرک تحقیقاتی ایدرو در استان البرز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده، در نظر گرفته شده است.

به گزارش  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشستی میان سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. توسعه تجاری سازی ایده‌های فناورانه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری دو مرکز از محور‌های این نشست بود.

پس از این نشست محسن صالحی‌نیا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شهرک تحقیقاتی ۱۰۰ هکتاری ایدرو در استان البرز  به نقش ایدرو در بهم رسانی بخش تولید با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ۴۰ هکتار از این شهرک تحقیقاتی طبق برنامه کلی برای استفاده چرخشی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده که در سطوح بلوغ فناورانه رتبه‌های ۷ تا ۹ را دارا باشند از سوی این سازمان در نظر گرفته شده است.

صالحی نیا اولویت سازمان‌های توسعه‌ای را پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای سطح بلوغ فناوری بالا بیان کرد و افزود: ایدرو با این شرکت‌ها که مراحل تحقیقات فناورانه و ایده تا نمونه سازی محصول را با موفقیت گذرانده اند، برای مراحل تجاری سازی محصولات و تولید انبوه صنعتی از طریق مشارکت و الگو‌های حمایتی در بستر شهرک تحقیقاتی کاوش همکاری می‌کند.

او نقطه عطف رسوخ و توسعه محصولات فناورانه در محیط تولید و صنعت را موفقیت در مرحله توسعه و تجاری سازی و تطابق مزیت‌های نمونه‌های فناورانه (Scale Up) دانست و گفت: اگر فرایند صنعتی سازی و تولید انبوه این نمونه‌ها هم از بعد توجیه اقتصادی و هم تطابق با محیط تولید مهیا شود، شاهد رسوخ دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در پیکره صنعت خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار