آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با ساخت تقاطع غیرهم‌سطح جاده ضیا‌آباد-آبترش آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود و میزان تصادفات رانندگی در این آزادراه به شدت کاهش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ساخت تقاطع غیر هم‌سطح محور ضیاآباد-آبترش یکی از مطالبات جدی مردم استان‌های قزوین، زنجان و همدان است اظهار داشت: در سفر ۲ روز اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که ساخت تقاطع غیر هم‌سطح این محور که بار ترافیکی و میزان تصادفات در آزادراه قزوین-زنجان را به شدت کاهش خواهد داد تا دهه مبارک فجر امسال به اتمام برسد.

فرخزاد اضافه کرد: تردد خودرو‌هایی که از قزوین به سمت زنجان و یا از زنجان به سمت همدان می‌روند، باعث شده بود که در تقاطع بین آزادراه قزوین-زنجان با محور ضیاآباد-آبترش یک گره ترافیکی ایجاد شده و به این دلیل که رمپ‌ها و لوپ‌های مسیر تعریف نشده بود، جزو نقاط حادثه‌خیز استان بود که تصادفات منجر به فوت هم زیاد داشت.

او با اشاره به اینکه ساخت این تقاطع غیر هم‌سطح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ساخت این تقاطع از سال گذشته آغاز شد و بر اساس طرحی که مشاور طراحی کرده، ۲ میدان در ۲ سمت آزادراه پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار قزوین همچنین برای ساخت این تقاطع ۶ کیلومتر از مسیر آبترش-ضیاآباد تعریض شده و ۱۲ کیلومتر آن با سیمان تثبیت شده است.

فرخزاد افزود: ساخت این تقاطع غیر هم‌سطح تا بهمن‌ماه امسال به پایان خواهد رسید و اگر سرمای هوا اجازه دهد بخشی از این تقاطع را در سال جاری آسفالت می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار