استان‌های رکورددار اهدای خون در ۷ ماه گذشته

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در ۷ ماه نخست سال، بیشترین میزان اهدای خون کشور مربوط به استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بوده است.

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در هفت ماه اول امسال یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۹۳ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۸۸ هزار ۲۶۶ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او ادامه داد: در هفت ماه نخست امسال تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۹۶ نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون و مشارکت در این کار خیر داشته اند.

حاجی بیگی گفت: در این بازه زمانی بیشترین میزان اهدای خون کشور مربوط به استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بوده است.

او با اشاره به اینکه مردم تهران به میزان ۱۵ درصد خون اهدا کرده اند، افزود: بانوان استان‌های خراسان جنوبی، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان بیشترین اهدای خون را داشته اند و در هفت ماه اول امسال یک میلیون و ۹۰۶ هزار فرآورده خونی شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در بین بیمارستان‌ها توزیع شده است که سهم تهران حدود۴۰۰ هزار واحد است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در هفت ماه اول امسال ۳۴ درصد از اهدا کنندگان دارای گروه خونی o  مثبت و یک درصد شامل گروه AB منفی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار