وزیر آموزش و پرورش:

موضوع سیم کارت ویژه دانش آموزان را پیگیر‌ی می‌کنیم

حاجی‌میرزایی گفت: ما مشکلات دانش آموزان را برای تهیه سیم کارت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با رئیس پدافند غیرعامل و در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از آزمون‌هایی موفق جمهوری اسلامی در پدافند غیرعامل استمرار جریان یادگیری است و اکنون با پدیده‌ای مواجه هستیم که دنیا به آن واکنش داد و ماهم در کمتر از یک هفته بعد از تعطیلی مدارس جریان آموزشی را از طریق مدرسه تلویزیونی آغاز کردیم.

او ادامه داد: یکی از اهداف پدافند غیرعامل استمرار کار‌ها و خدمات ضروری است، اگر در حوادث خدمات ضروری مورد آسیب قرار گرفت باید رویکرد خوبی در مورد پدافند غیرعامل داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نقش آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل با توجه به اینکه دفاع از ذعن آغاز می‌شود، گفت: دانش آموزان باید توانایی دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خود را داشته باشند و ما در محتوای آموزشی حتما به تقویت ظرفیت‌های ذهنی و مهارتی دانش آموزان برای تبدیل شدن به یک عنصر کارساز توجه داریم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: دفاع نشانه‌های یک جامعه زنده است و ما هم جامعه زنده‌ای داریم بنابراین در همه سطوح آموزش این موضوع را جدی می‌گیریم.

او درباره توجه به درس آمادگی دفاعی در شبکه شاد گفت: در متون درسی مختلف به مفاهیم این درس پرداخته شده است، دوره‌های آموزشی برای معلمان داشتیم همچنین بسته‌های آموزشی و جزواتی در اختیار فرهنگیان قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که بهره مندی دانش آموزان از پیام رسان‌های خارجی خطر استفاده از فیلترشکن را به دنبال دارد،  گفت: این خطر جدی است و ما همه تلاش خود را برای مقابله با آن داریم همچنین موضوع سیم کارت ویژه را پیگیری می‌کنیم پیش از این هم موضوع این سیم کارت مطرح شد، اما مشکلات فنی داشت که آن را پیگیری می‌کنیم.

او افزود: تمهیداتی اپراتور‌ها پیش‌بینی کردند، اما وقتی در فضای کلی‌تر نگاه می‌کنیم، عملکرد این چند ماه نشان می‌دهد، دانش آموزان و فرهنگیان استفاده از شاد را توسعه دادند و به میزان استفاده ٣١۵ گیگا بایت بر ثانیه رسیدیم و به همین نسبت که استفاده از شاد افزایش می‌یابد استفاده از سایر پیام رسان‌ها کاهش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کاری را در فاصله ۶ ماه انجام دادیم تا به تدریج مشکلات رفع شود و مشکلات شاد روز به روز رفع شود.

او درباره مدت زمان برگزاری کلاس‌ها در شاد تصریح کرد: معاونان آموزشی برنامه زمانی در نظر گرفتند که مطابق آن باید مدارس کلاس ها را در نظر بگیرند و مدت زمان آن در دوره ابتدایی و متوسطه ٢۵ و ٣۵ دقیقه است و بین آن هم باید وقفه‌ای داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اینکه به طور مستمر دانس آموزان باشد متوسط استفاده یک ساعت در روز است، چون ترافیک در برخی ساعات بالا بود برخی کلاس ها در صبح و برخی بعد از ظهر منتقل کردیم، به تدریج هم نظارت‌ها تشدید می‌شود و هم توانمندی مدیران و معلمان افرایش می‌یابد.

هزینه ۵ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در ماه

حاجی‌میرزایی درباره زمان پرداخت معلمان حق التدریس بیان کرد: در آموزش و پرورش بیش از پنج هزار میلیارد تومان در ماه هرینه می‌شود که ١٠٠ میلیارد تومان هزینه متفرقه داریم که این‌ها با تاخیر رو به رو می‌شود و به آقای نوبخت عرض کزدم که اگر این میزان کم را هم اختصاصی دهند رضایتمندی معلمان افزایش می‌یابد و ایشان به ما قول دادند در تخصیص اعتبارات کمک کنند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: آموزش کاملا متفاوتی را امروز آغاز کردیم و در این الگو‌ها نیازمند این هستیم که نظارت هایمان را بیشتر کنیم و چند روز قبل نشستی با مدیران کل داشتیم و به آن‌ها گفتم که ١۵ میلیون دانش آموزان را تحت مسئولیت خود داریم و بابد مطمئن باشیم آموزش با کیفیت در دسترس قرار گیرد و این ویدئو بد تعبیر شد، امیدوارم حوزه ستاد در سراسر کشور ارتباطش را با تمام مدارس برقرار کند.

او درباره روند ارزشیابی پایان ترم دانش آموزان و کاهش حجم کتاب درسی اظهار کرد: از حجم کتاب‌های درسی بنا نیست کاسته شود و کسانی که دسترسی به شاد ندارند از تلویزیون می‌توانند استفاده کنند ضمن اینکه بسیاری از مناطق ما که کم جمعیت است و در مناطق روستایی کلاس‌های حضوری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه ٣ تا ۵ میلیون دسترسی به شاد ندارند و دلیل چیست، گفت، کسانی که الان در شاد احراز هویت شدند ١٢ میلیون است این سه میلیون نفر باقی مانده بخشی در مدارس غیردولتی داریم و بقیه هم به هر دلیلی نمی‌توانند به شبکه شاد بیایند می‌توانند از برنامه تلویزیونی در سراسر کشور و در تمام دروس آموزش بهره گیرند؛ در واقع همه از آموزش برخوردار می‌شوند.

حاجی‌میرزایی درباره افزایش غیبت دانش آموزان گفت: اختیاراتی را به شورای مدرسه دادیم و نماینده اولیا و دانش آموزان و هر مدرسه موظف شد تا اطلس یادگیری داشته باشد که هر دانش آموز به چه طریقی آموزش ببیند و از چه ظرفیتی استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار