جهش میزان فروش تسلیحات در میان مردم آمریکا

میزان فروش تسلیحات در آمریکا در سال جاری میلادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، موج جدید اعتراضات به نژادپرستی و بحران همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از مردم آمریکا را به وحشت انداخته و باعث شده است تا به خرید سلاح گرم روی بیاورند.

بر این اساس، تحقیقات جدید در آمریکا، حکایت از آن دارد که مردم این کشور از ابتدای امسال تاکنون دستکم ۱۷ میلیون قبضه انواع سلاح گرم خریداری کرده اند. فروش سلاح گرم در آمریکا طی سه ماهه دوم یعنی همزمان با فصل بهار در پی شروع همه گیری ویروس کرونا افزایش یافت ولی با کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آفریقایی تبار به دست یک مامور پلیس و بروز اعتراضات گسترده در نقاط مختلف آمریکا، روند صعودی فروش سلاح گرم در این کشور سرعت گرفت به طوری که تا ماه اوت، تعداد سلاح‌های گرم خریداری شده در آمریکا از کل رقم سلاح‌های خریداری شده در این کشور طی سال گذشته میلادی فراتر رفت.

در ماه سپتامبر، فروش سلاح گرم در آمریکا به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسید. به دنبال اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم ترک مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست و تشبیه اوضاع آمریکا به یک انبار باروت‏، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت از بیم بروز ناآرامی‌های احتمالی، همه سلاح‌های گرم و مهمات را از قفسه‌های فروشگاه‌های خود جمع آوری کرد.

والمارت حدود نیمی از کل فروش سلاح‌های گرم آمریکا را به خود اختصاص داده است. مقامات محلی و ایالتی آمریکا خود را برای خشونت احتمالی در روز انتخابات و پس از آن آماده می‌کنند. مسئولان دستگاه‌های انتظامی آمریکا می‌گویند در بحبوحه همه گیری کووید ۱۹، ماه‌ها اعتراضات و فضایی که حاکی از دودستگی سیاسی است، باید برای هر اتفاقی آماده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
این سنت الهی است و خداوند در وعده هایش خلف نمیکند سالیان سال بصورت متواتر و متمادی این آمریکا وCIA بود که در امور کارزارهای انتخاباتی از شروع تا پایان دخالت های مستقیم و غیر مستقیم میکرد با عناوینی همچون مشت آهنین انقلاب های رنگی و کشورها را به آتش میکشید و مردم را درگیر و به جان هم می انداخت ........اما امروزه در قلب آمریکا ملت آمریکا دچار همان مصائبی که هیئت حاکمه آمریکا در اقصی نقاط جهان برنامه ریزی و پیاده سازی میکرد شده یعنی تفرق و چند دستگی بین ملت و سیاسیون و تمام جنگهای داخلی ویرانگری را که در کشورهای مختلف ایجاد و هدایت میکرد آن هم با بهانه تقلب انتخاباتی هم اکنون دامنگیر خودشان شده و میرود که پس از شمارش آراء یک جنگ خونین داخلی براه بیافتد آن هم در مهد دموکراسی با نماد مجسمه آزادی...............
آخرین اخبار