مدیرکل دفتر امور روستایی فارس:

دهیاری‌ها باید به سمت خودکفایی حرکت کنند

پاک‌فطرت گفت: انتظار است دهیاری‌ها به سمت خودکفایی رفته و با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها، اهمیتی به اندک واریزی قطره چکانی به دهیاری‌ها ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاکفطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس  در سفر به داراب در جمع فرهنگیان، دهیاران و اعضای شورا‌های روستا‌های بخش فورگ شهرستان داراب در سالن آموزش و پرورش شهر دوبرجی، اظهار کرد: به‌طورقطع مشکلات و کمبود‌هایی وجود دارد، اما همه ما عادت کرده که مشکلات را ببینیم و از نیمه پر لیوان صرفه نظر کنیم.

او با اشاره به آغاز کار دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲، بیان کرد: با مقایسه آن سال‌ها با وضعیت کنونی روستا‌ها می‌توان فهمید که کار‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در روستا‌های ما انجام شده، اما همگی ضعف در ارائه عملکرد و بیان دستاوردهایمان داریم.

این مقام مسئول پیرامون بودجه دهیاری‌ها نیز بیان کرد: از سال ۸۲ تا ۹۲ مجموع واریزی‌ها به دهیاری‌ها درکل کشور ۵ هزار میلیارد تومان بوده و از ۹۲ تاکنون این رقم به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی ۵ برابری داشته که نشان از توجه ویژه همه ارکان نظام به روستاهاست.

او افزود: درحالی‌که سال ۹۸ مشکلات بسیاری را تجربه کردیم، اما توانستیم رقم بی نظیر ۲۰۰ میلیارد تومان واریزی برای دهیاری‌ها در استان فارس داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس همچنین پیرامون تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی، مطرح کرد: تنها راه توسعه پایدار روستا‌ها توجه به دو مبحث آب و اشتغالزایی روستایی است که در حوزه اشتغال و درآمدزایی آماده ارائه تسهیلات به دهیاری‌ها با سود بسیارکم و خواب دوساله هستیم، اما متاسفانه برخلاف بسیاری از استان‌ها دهیاران روستا‌های فارس توجه چندانی به این تسهیلات نداشته‌اند.

پاک‌فطرت با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستا بیان کرد: در اوایل انقلاب عمده جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دادند، اما اکنون عمده جمعیت فارس متشکل از شهرنشین‌ها شده که برای مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا‌ها باید برایشان اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد.

او بیان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان فارس به روستائیان اعطا شده که نتیجه آن ایجاد بیش از ۱۲ هزار اشتغال پایدار در روستا‌ها بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همیشه پشتیبان دهیاران بوده و خواهد بود، متذکر شد: حق الحاق و تفکیک همانطور که در شهر‌ها برای شهرداری‌ها بوده، این حق در روستا‌ها برای دهیاریست.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس درخصوص امنیت شغلی دهیاران گفت: بحث امنیت شغلی دهیاران در سطح ملی و کلان مطرح بوده و با پیگیری‌هایی که از طریق وزارتخانه و نمایندگان مجلس داشته‌ایم، می‌توان به آینده امیدوار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار