کشاورزان مهابادی محصولات خود را بیمه کنند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: با توجه به شرایط جوی و اقلیمی و کاهش بارش‌ها، کشاورزان نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

انور ابراهیمی‌آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان برای اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، نسبت به بیمه محصول‌های زراعی و باغی خود اقدام کنند.

ابراهیمی آذر با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۷۵ هکتار از مزارع مهاباد زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، افزود: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات زراعی خود تا ۱۵ آذرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

او با اعلام اینکه سال گذشته ۱ هزار و ۹۲۳ هکتار از باغات این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت، اذعان کرد: همچنین باغداران این شهرستان تا اواخر پاییز (۳۰ آذر ماه) فرصت دارند محصولات باغی خود را بیمه کنند.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهاب پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.