وزیر بهداشت:

کرونا وحشی‌تر و چموش‌تر شده است/ یک ماه آینده برگ برنده امیدبخشی را رو خواهیم کرد

نمکی گفت: در یک ماه آینده برگ برنده‌ای امیدبخش را برای مردم و دلخوشی مقام معظم رهبری رو خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم طرح تکمیلی مدیریت کرونا در کشور توسط سازمان بسیج مستضعفین- طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: اولین روز‌های شیوع کرونا من بسیج را سرمایه کشور می‌دانستم و به خاطر دارم زمانی که اعلام کردم قرار است بیماریابی را با ۳۰۰ هزار اکیپ در قالب سامانه ۴۰۳۰ راه اندازی کنیم، عده‌ای که از این ظرفیت بی بدیل خبر نداشتند، آن را لاف زدن دانستند، عده‌ای هم استفاده از این ظرفیت را  با بدنه غیرکارشناسی کار خطایی معرفی کردند و برخی همکاران هم متاسفانه در ساز ناسازگاری دمیدند و اکنون هم می‌دمند.

نمکی افزود: من سی سال پیش بسیج را آزموده بودم و در واکسیناسیون فلج اطفال از این ظرفیت بی بدیل بسیج استفاده  کردم، ما حتی در افغانستان واکسیناسیون فلج اطفال را انجام دادیم و در طول ۶۰ روز توانستیم مرگ ها را به یک پنجم و آمار بستری ها را به حداقل برسانیم و این تصور را مطرح کرده بودم که ما از گوشه های زمین به دلیل خوش باوری گل خواهید خورد و دستاوردهای ما در آن مرحله اول غربالگری، نتیجه هم افزایی ما و دوستان در بسیج بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ما مدت‌هاست منتظر همکاری جدید در شرایط پیچیده و سخت هستیم و اعتقاد دارم جز با شیوه جهادی و بسیجی راهکاری برای برون رفت از بحران ها نداریم و در حالی که سخت ترین روزهای تحریم هستیم و هزینه ها با بضاعت های مالی تطابق ندارد، راهکاری جز کمک گرفتن از بسیج نداریم و به دنبال جلب  همکاری همه دستگاه ها و همه کسانی هستیم که بسیجی فکر می کنند و جهادی کار کردن را قبول دارند و تجربه دفاع مقدس را به عنوان راهکار قبول دارند، کشور را نمی توان بدون بهره وری تجربه زرین دفاع مقدس و کار جهادی از بن بست های سخت برون برد و روش های کپی شده و بروکراتیک بیرون کشور ما را از فشارهای اقتصادی، اجتماعی و در نظام سلامت بیرون نمی برد.

نمکی گفت: دوستان در بسیج مجموعه‌ای را طراحی آماده کردند که همکاران وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین درباره این طرح صحبت‌هایی را انجام دادند. ما نباید در این شرایط جزیره ای عمل کنیم و باید توجه داشت که ایران پهنه گسترده ای است و  در استانی مانند البرز تراکم جمعیتی قابل مقایسه با استان های پهناور نیست و این تنوع فرهنگی و جمعیتی نیاز به تیم های بسیاری دارد و فکر می‌کنم آمیزه‌ای از این دو طرح را به عنوان یک مجری واحد با تقسیم میدان کار که گاهی میدان جغرافیایی و گاهی میدان فعالیتی است، پیش ببرند تا بتوانیم این هم‌افزایی را در یک زمان کوتاه روز میز بگذاریم. مانند اقداماتی که در دوره قبل بیماری کرونا انجام دادیم.

وی افزود: دوره قبلی بیماری کرونا که در یک زمان دو ماهه با لطف خداوند و با همدلی و هم افزایی و با حمایت مقام معظم رهبری توانستیم میزان مرگ‌هایمان را به نزدیک ۳۰ برسانیم و دنیا حیرت کرد. توانستیم ۷۸ میلیون نفر را در مرحله اول و در زمان بسیار کوتاه غربالگری کنیم که سازمان بهداشت جهانی حیرت کرد که در این پهنه وسیع جغرافیایی توانستیم این اقدام را انجام دهیم.

نمکی ادامه داد: در حال حاضر هم فکر می‌کنم که این بضاعت و دانش و اندوخته قبلی دوره مدیریت بیماری را داریم و می‌توانیم مجددا این هم افزایی‌ها را انجام دهیم. در حال حاضر بیمارستان‌های ما بسیار هوشمندتر از دوره قبل کار می‌کنند. ما وقتی در قم و گیلان گرفتار شدیم، خیلی از مسائل مربوط به بیماری و درمان بیماران را نمی‌دانستیم، اما در حال حاضر بر تجربیات‌مان افزوده شده است. آن روز نمی‌دانستیم که اگر روز‌های اول علامت‌دار شدن بیمار، از این شیوه نامه استفاده کنیم، موثرتر از سایر شیوه نامه هاست.

وی تاکید کرد: البته هرکس بگوید که من طی این مدت کاملا ویروس کرونا را خوب می‌شناسد، درست نیست و هرکس چنین ادعایی کند، مصداق جهالت است. هیچکس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند چنین ادعایی کند. می‌توان گفت که این ویروس را از شش ماه قبل بیشتر و بهتر می‌شناسیم، اما نمی‌توان گفت که طی شش ماه ویروس را به خوبی می‌شناسم و می‌توانم آینده ویروس را پیش‌بینی کنم، اشتباه کرده است.

نمکی ادامه داد: بار‌ها به همکارانم اعلام می‌کردم که خدانکند پدیده‌ای به نام جهش در برخی از ژن‌های ویروس اتفاق بیفتد که این اتفاق تمام معادلات را برهم خواهد زد که این اتفاق دارد رخ می‌دهد. دیشب تا دیروقت داشتم تغییرات ژنوم ویروس را مطالعه می‌کردم. متاسفانه در ژنوم ویروس دارد اتفاقاتی می‌افتد که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت موثر خواهد بود. این تغییرات ما را در ابتلا و مرگ و میر گرفتار می‌کند. کمااینکه در اروپا مرگ‌های ۵۵۰ تایی فرانسه ناشی از تغییرات ژنتیکی ویروس است و باید دانست که ویروس وحشی‌تر و چموش‌تر شده است.

وزیر بهداشت گفت: خیلی‌ها می‌گفتند این ویروس هم مانند سایر کروناویروس‌ها، بعد از مدتی به سمت خاموشی می‌رود. درحالی که نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه ویروس دارد قدرتمندتر می‌شود. سارس و مرس که از اجداد این ویروس بودند، بعد از چند ماه به سمت خاموشی رفتند اما ویروسی که عامل بیماری کووید-۱۹ است، به سمت چموشی می‌رود.

نمکی افزود: من روز اول به همکارانم اعلام کردم که این ویروس دو مسیر را طی می‌کند، یا به سمت یک آرامش می‌رود ویا به سمت یک سرکشی و چموشی می‌رود که بسیار خطرناک است. پیش‌بینی خودم این بود که این ویروس به دلیل ساختاری که دارد به سمت خاموشی نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: حال در ورود به این عرصه باید سرعتمان را بالا برده است، وفاق و همدلی‌مان را بیشتر کنیم و تقسیم کار را به صورتی انجام دهیم که زودتر به نتیجه مثبت برسیم. امیدوارم بتوانیم در یک ماه آینده یک برگ برنده‌ای را برای امیدبخشی به مردم ایران و برای دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم. از حمایت بسیج ممنونم و دست یکایک بچه‌های بسیجی کشور را می‌بوسم.

نمکی گفت: روز‌های اول گرفتاری بود که تنها نشسته بودم و داشتم به کوهی از مشکلات فکر می‌کردم که سردار سلامی تماس گرفت و گفت فکر نکنید که تنهایید، ما باتمام قوا در کنارتان هستیم. استنباطم این است که ما هیچ حد و مرز جدا از سازمان بسیج مستضعفین نداریم. معتقدم اگر ما در کنار هم توفیقی را کسب کنیم، آبروی نظام است. ما در کلیات باهم بحثی نداریم و یکدیگر را قبول داریم حال در جزییات هم همکاران باید به همفکری برسند. ما دلمان می‌خواهد این طرح با قوت اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
نمکی دیگه شورشو درنیار دیگه
Iran (Islamic Republic of)
بيژن تبريزي
۲۰:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بله بس كنيد از اين چه چه و به به استراليا از ٥ ماه قبل تا كنون حتي يك نفر هم نشده كه الوده اين بيماري شده باشد در عًض اينجا شاهد مرگ گروه گروه همً ن بالاي ٤٠٠ نفر هستيم !! بس كنيد از تعريف و تمجيد از اين و ان !
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
الان دلشون خوشه ممنوعیت تردد گذاشتن؟! تا قبل ساعت ۱۲ امروز همه رفتن از تهران دیگه کسی تو شهر نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خدا بدادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
امان ........... امان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آقای وزیر،لطفا از ظرفیت های طب سنتی و ایرانی اسلامی استفاده بفرمایید. قطعا زودتر مشکلات این بیماری برطرف خواهد شد...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چرا قرنطینه نمیکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط حرف،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اقا وعده ندید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
من فکر میکنم فعالیت های غیرکارشناسی شما باعث گسترش ویروس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
كاربران به فعاليت غير كارشناسى رسيدند يا ياد وزير پيشين بهداشت دكتر قاضى زاده و عمل كرد و استعفاى درست و بموقع ايشان افتادم. ايا بعد از يك داروساز ، يك دندان پزشك هم ميتواند وزير بهداشت بشود ؟ يك دامپزشك چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
هوشيار گنبدى
۲۰:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بنظرم يك روحانى مثلا حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بهترين گزينه يك وزير بهداشت است او ميتواند ١٠ ها مشاور پزشك و دندان پزشك و داروساز و دامپزشك داشته باشد و با يك معاون اول حتما مانند اقاى حريرچى وزارت خانه را بخوبى اداره كند. من دونفر را بعنوان نمونه درستى و دانايى نام بردم و هستند كسانيكه در اين معيار وزير و معاون اول بشوند.

بدون انكه وعده بدهند و بدون انكه خودشان را پروفسور بدانند.
اين يك تفكر فردى است قطعا طرف دار ندارد ولى مانعى هم براى اظهار اظهار نظر وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ع م
۰۸:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط شعار هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مسئولین ما فقط با این کارها وقت میخرن.
چرا کرونا رو شوخی میگیرید؟
چرا جون مردم برای شما ارزشی نداره؟
حق الناس به گردن شماست مسئولین.
چرا تعطیل نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط بلده اسم چموش رو رو ویروس بذاره
از همون روزای اول همین حرف می زد حالا هم همینطور می گه چموش تر شده
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چنين بار اشعار و ضرب المثل ها و طنز هاى مشهور هم بكار بردند و بيان نمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط باید به خدا توکل کنیم از شما ابی گرم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چرا از تجربیات چین استفاده نمی شود .چین چه کرد که الان آمار مرگ و میر ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مطمعنم هیچ برنامه ای در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی شمسی پور
۰۶:۱۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام آقای وزیر با آن که شما تاکید می کنید ماسگ بزنید وما هم در این هم کمک یار م دم بودیم ولی حالا مردم پول یومیه زندیگشون را ندارند وبه هشون تذکر می دی می گن پول ندارم ماسگ بخرم از آن مقام عالی درخواست دارم این را به گوش مسولین برسونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
هیچ خبر خوشی وجود نداره
دو روز پیش آب پاکی را ریختن روی ما
کرونا تا تابستان سال آینده هست
بهترشو خودم بگم، کرونا حالا حالا ها هستريال حد اقل تا 3 سال آینده
*واکسن ویروس ضعیف شده ای هست که باعث میشه بدن آنتی بادی درست کنه، وقتی افرادی که این آنتی بادی را دارند بعضا حتی کمتر از دو ماه به کرونا مجدد مبتلا شدن، چه امیدی هست* جواب : هیچ

نه ایران، دنیا هم همینطوره

خبرشون مثلا رونمایی از سامانه نرم افزاری برای جلوگیری از وجود افراد کرونایی به جامعه یا دارویی که اثربخشیش بالای 50 درصده ، یا دستگاه های تست کرونا با سرعت بالا و قیمت ارزان که به فروش خواهد رسید و مثل ماسک آن را احتکار میکنند یا ....

اما مطمئن باشید هیچی تغییر نیمکنه، فقط است که میتونه بیاد 5-10 درصد اوضاع و تعداد افراد کرونایی را بهتر بکنه، بجای 7000 نفر با اون ایده بشه 6000 نفر

همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آقای دکتر همان طور که گفتید با همکاری بسیج و نیروهای مسلح کار پیش می ره اذن رهبری است کسی نمیتونه مانع بشه یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
كرونا همون كروناي سابقه و با اين حرفا كه برا پوشوندن بي تدبيريه خودمونو مضحكه عالم و آدم كرديم
Canada
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اقای روحانی پاسخگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
حتما اینم مثل اذری جهرمی میخواد بگه که داروها رو با پست هوایی میفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ما که دیگه از این وعده وعیدها خسته شدیم توروخدا اگه چیزی توی چند ندارید الکی مردم را امیدوار نکنید خدا رو خوش نمیاد مردم همین جوری گرفتار هستند توروخدا شما دیگه الکی امیدوار شون کنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
یکمم بد بدن و چقر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خوب الان رو کن، تقریبا نصف اقوام من کرونا گرفتن و حتی چند نفر هم بستری و چند نفر هم فوت شدن. سریعتر و قاطع تر عمل کنید. از ارتش و سپاه هم کمک بگیرید. مثل زمان عید تخت بیمارستانی اضافه کنید و هر کاری هم از دست ما مردم بر بیاد از جمله قرنطینه آماده انجام هستیم فقط قاطع تصمیم و اجرا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۲۳:۱۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بعد میگم ایشون صلاحیت وزیر بودن نداره به خیلی ها برمیخوره !!! یعنی چی یک ماه دیگه خبر خوش میدم؟! همین حرف ها رو می زنید خیلی ها بحران کرونا را جدی نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
خليل قافلانكوهى
۱۵:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چه خبر خوشى كه حالا نمى خواهيد بگوييد و به ماه اينده موكول ميكنيد ؟ ميترسيد بعدا خبر ناخوش بشود ؟ به تقليد از وعده هايى پوچ بانك مركزي - ؟ حتما در مورد واكسن كرونا است ! در حال حاضر بيش از ١٠ مورد واكسن اماده شده منتظر تاييد WHO هستند تا توليد انبوه و توزيع جهانى را شروع كنند. اصلا دولت به كدام وعده اش درست عمل كرده درست به نتيجه رسيده است ؟ مثل سپاه باشيد كه درست عمل ميكند و به موفقيت هاى بالاتر از انتظار رسيده امنيت كشور را تامين كرده است. احسنت بر سپاهيان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
لازم نیس از الان خبر خوش یک ماه دیگه به مردم بدنین لطف کنید مثل سایر کشورها واکسن به تعداد برای مردم سفارش بدین تا حداقل از اون پول نفت ما مردم هم یه بهرهی ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بخدا خیلیا رعایت میکنن معلوم نیس چطو آدمو میگیره تنها راهش محدودیتهای سفت وسخت ومحکم وجدی دولت س با نظارت درست ودقیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
وزیر با انصاف و انقلابی هستند خدا حفظت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خوب آزار داری الان بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
کسی به فکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
گیلان را دریابید!!!!!!!!!
۲۱:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چرا به فریاد گیلان کرونایی قرمز نمی رسید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

یعنی گیلان که از ابتدا و از دوم اسفند در خط مقدم مرگ و میر کرونا بوده نباید در فهرست محدودیت ترافیکی ۲۵ استان قرار می گرفت؟؟؟

افراد بسیاری را در کادر درمان تاکنون از دست دادیم

هنوز قتل عام کرونایی و مرگ و میرهای تنفسی را فراموش نکردیم
که اکثر شهر سیاهپوش بود و آنقدر اوضاع وحشتناک بود که کسی جرئت ورود به باغ رضوان را نداشت

حتی اگر جانِ گیلانی نسبت به تهران بی ارزش تلقی شده باشد لااقل به کادر درمان تنفس بدهید که گاهی پنجاه درصد بستری ها مسافران هستند.....................

۲۵ استان اعلام شد یعنی ما را جزو آن ۲۵ استان هم قرار ندادید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
شدی چوپان دروغگوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خیلی وعده الکی میدی عزیزم
Poland
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چرا یک ماه دیگه اگه دارین الان رو کنین میدونین تا اون موقع چند نفر رو از دست میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
کرونا از راه بیا با ناز و تناز ،کرونا از راه بیا عشق و صدا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
انگار نه انگار که این مردم ماه آینده را می بینند . شما هر وقت خواستی خبر خوش بدید همون موقع خبر تو بگو . وعده نده خواهشا . بخدا چیزی ازدست نمیدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
الان رو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
وقتی هی اصرارمیکردین همه برن مدرسه همه برن سرکار معلوم بود هممون ازدم تیغ میگزشتیم حالا هم فایده نداره کرونا شیوع پیدا اکثراهم گرفتن دیگه فایده ندادن بزارین همه بمیرن که جمعیت کم بشه بلکه کار برا دیگران پیدا بشه پیرها میانسالها بیماری و...با کرونا بمیرن تا جوانها بیان سرکار چیزی که ازهمون اول خودتون خرابکارب گردید دین و خیلی مهم جلوه دادید درقم رونبستید حالا هم بزارین مردم بمیرن نرونا با هیچ کس شوخی نداره ن دین میشناسه نه مذهب مگر اینکه خدا بخواد یکی نمیره وگرنه کارهاتونم بدردخودتون میخوره!!!
Canada
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
یا حسین .......نه تورو خدا شما اصلا خبر خوش نده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
همش وعده
چند وقت پیش میگفتید ۲ هفته آینده خبرهای خوبی به مردم میدیم،پس کجاست اون خبر خوبتون
من هیچ کشور بی برنامه ای رو مثل ایران ندیدم
اقاااااا قرنطینه کنید ،چرا قرنطینه نمیکنید
مملکت رو خراب کردیدبا بی برنامگیتون،خجالت بکشید ،شما فقط کارتون وعده دادن
کل کشور رو قرنطینه کنید،هزینه مردم را بدهید،خرج و مخارج روزانه مردم را بدهید ،وظیفه دولت و نظام است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
قرنطینه جواب میده فقط
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۵۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خوب شما که دستتون تو کاره به ویروس کرونا هم یه گشایش مثل اون گشایش اقتصادیتون نشون بدین تا بیخیال بشه و مثل ماها ساد و خندان از عنایات شما
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بنظرم در یک ماه آینده کرونا رام شده و می شه ازش سواری گرفت و به تاخت رفت از این دنیا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
فقط خدا باید رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
حی علی خیر العمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
صداقت دیگه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
انتظار نميرود آقاى دكترنمكى إز خط علمى/ پزشكى خارج شوند باينگونه حواشى بپر دارند با خود شيرينى و عده بدهند. هرچند كه عضو كابينه تدبير و اميد هستند.
كمال هم نشين در من اثر كرد و گر نه .........
United Arab Emirates
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ان شاء الله که رهبری پا پیش گذاشتند، جلسه ای تشکیل دادند،، هر وقت آقا پاپیش گذاشته نتیجه هم دیدیم،، ان شاء الله که بچه های بسیجی بتونن دست در بیارن،، و امیدمون اول خدا بعد هم بسیجی های عزیزمون،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
کرونا کجا بود بابا مردم میترسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
هیچ راهی نمونده و هیچطوری نمیتونه آقارو خوشحال کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
برگ برنده ای وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بعضی از ما به شدت در حال مراقبت هستیم ولی همه باید این کار را انجام دهند تا پیروز شویم
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۰۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
برای بمباران کرونا موشک خریدین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
لازم به خرید موشک نیست.موشک را خودمان می سازیم. ما که در موشک ساختن خبره ایم.
با یاری خداو ائمه اطهار کرونا را هم شکست می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
نه نمک خریدیم بریزیم روت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خواهشا از این خبر ها امید بخش ندید
می خواهید بگید غربالگری و پیگیری بیماران کرونایی در کل کشور انجام شد
اگه واقعا غربالگری که اول کرونا انجام شد صحیح بود چرا بیماری کنترل نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
آقای نمکی از روز اولی که کرونا اومده گفته تا چند روز دیگه تا چند هفته تا چند ماه دیگه خبر خوشی دارم الان ۹ ماه مردم را دست به سر کرده آقا نمیخاد خبر خوش بدین فقط این کرونا بره از شما که هیچکی انتظاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
مگه رفتن کرونا دست دکتر نمکی هست؟ مگه کرونا را دکتر آورده؟ حرف میزنی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آقای نمکی بهترین کار این بود که با زور افرادی مثل این آقا رو تو خونه اش حبس می کردی تا پر رو بازی در نیاره ببخشید شمال رفتن امثالی مثل شما هم لابد تقصیر منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ههههههه بهتر نبود از شهریور ماه سختگیری کنی آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
مگه دست این بنده خدا هست؟ اینا که هرچی داد می زنن نه مردم به حرفشون گوش میدن نه مسئولین تصمیم گیرنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
یک ماه دیگه قراره چین بتون واکسن بده به اسم خودتون بدین ملت؟
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۸:۳۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
فعلا با اينهمه سختى و فشردگى كار اقاى نمكى با مقاله نويسى وقت ميگذرانند بعد ميفرمايند تا صبح نخوابيدم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
تا روی ملت آزمایش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
حتما
آخرین اخبار