اقدامات لازم در خصوص ۶۵ میلیون متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز

چراغعلی گفت:از سال ۹۲ تا ۹۹ دستگاه‌های اجرایی در خصوص ۶۵ میلیون متر مربع که در آن‌ها ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته اقدامات لازم را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست شورای اداری استان تهران عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر مجازی که در استان انجام شده است، گفت: در سال گذشته به دلیل جهش قیمت‌ها و توجیهات اقتصادی که ساخت و ساز مربوط به مسکن پیدا کرد این اتفاق چند برابر رخ داد و متاسفانه تراژدی ساخت و ساز غیر مجاز و تخریب هویت اصلی شهر تهران را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۹ دستگاه‌های اجرایی در خصوص ۶۵ میلیون متر مربع که در آن‌ها ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته اقدامات لازم را انجام داده اند. تعداد احکام صادر شده طی این هفت سال ۱۹ هزار و ۱۳۴ بوده است.

وی افزود:تعداد تخریب‌های صورت گرفته علی رغم مسائل مختلفی که داشت ۱۳ هزار و ۲۲۰ مورد بوده است. شرایط موجود معماری و شهرسازی استان تهران با توجه به آسیب‌هایی که به آن وارد شده شرایط قابل دفاعی نیست و می‌طلبد کاری شبانه روزی از سوی مدیران، شهرداران، دستگاه‌های نظارتی و شورا‌ها انجام شود.

چراغعلی تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ، حریم شهر هاست که توجه زیادی به آن نشده است متاسفانه به طور گسترده در حریم شهر‌ها ساخت و ساز‌های زیادی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار