چندین کشته بر اثر وقوع طوفان سهمگین در فیلییپن

توفان سهمگینی در فیلیپین خسارت‌های فراوانی را برجای گذاشته و سبب قطعی برق و تخریب زیرساخت‌ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «صدای آمریکا» مقامات فیلپین اعلام کردند دست کم ۴ نفر بر اثر طوفان سهمگین در جزیره «لوزون» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که برخی از منابع از 7 و ده کشته بر اثر این توفان خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، این توفان شدید که «گونی» (Goni) نام دارد، باعث قطعی برق، وقوع خسارت‌های زیر ساختی و جاری شدن سیل‌های عمده و رانش زمین شده است.

تصاویر منتشر شده از رسانه‌ها محلی و اجتماعی نشانگر رودخانه‌هایی است که طغیان کرده و برخی از سد‌ها تخریب شده و برخی از روستا‌ها به زیر آب رفته اند.

توفان «گونی» یک هفته پس از برخورد توفان «مولاو» به همان منطقه و کشته شدن ۲۲ نفر بار دیگر این منطقه را هدف قرار داد. این در حالی است که توفانی دیگر ممکن است مناطقی از لوزون را بلرزاند.

بر اساس اعلام آژانس مدیریت حوادث کشور، ۱۹ ات ۳۱ میلیون نفر ممکن است تحت تأثیر این توفان قرار گرفته باشند؛ هچنانکه از مناطق تحت تأثر قرار گرفته می‌توان به «مانیل» پایتخت فیلیپین اشاره کرد.

همچنین بر اساس اعلام این آژانس، نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در پناهگاه‌های موفقت به سر می‌برند. این در حالی است که روز شنبه این رقم یک میلیون نفر گزارش دشه بود.

مقامات فیلیپین امروز گذشته دستور داده بودند تا هزاران نفر از ساکنان قسمت جنوبی جزیره لوزون منطقه را ترک کنند.
همچنین پیشتر پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که توفان گُنی با سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت روز یکشنبه فیلیپین را در می‌نوردد.

گفته شده این طوفان از زمان وقوع طوفان هایان (Haiyan) که سال ۲۰۱۳ این کشور را درنوردید و به کشته شدن بیش از ۶۳۰۰ نفر منجر شد در نوع خود شدیدترین است.

این در حالس است که همزمان با احتمال وقوع این توفان، مقامات فیلیپین با چالش دیگری نیز روبرو هستند و آن رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز اسکان موقت به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر کروناویروس است. فیلیپین در میان کشور‌های جنوب شرق آسیا بالاترین میزان مرگ و میر و موارد ابتلا را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار