برگزاری مانور آمادگی دستگاه‌های امدادی در رامشیر همزمان با هفته پدافند غیر عامل

سرپرست فرمانداری رامشیر گفت: همزمان با هفته پدافند غیر عامل، مانور آمادگی دستگاه‌های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سالم عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر گفت: همزمان با هفته پدافند غیر عامل، مانور آمادگی دستگاه‌های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در شهرستان باحضور مدیران اجرایی، نیرو‌های انتظامی و نظامی در دبیرستان پسرانه هیت امنایی فرهنگیان برگزار شد.

او افزود: در این مانور دستگاه‌های امدادی شامل؛ آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس با حضور در محل مذکور، شیوه نامه‌های اجرایی در مواقع بروز بحران را به صورت عملی تمرین کردند.

عبادی اظهار داشت: این مانور که با محوریت مقابله با حوادث غیر طبیعی و زلزله برگزار شد، نیرو‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اورژانس، هلال احمر، نیروی نظامی با حضور در این دبیرستان ضمن اطفای حریق، نسبت به امدادرسانی به مصدومان، با نصب چادر‌های، مصدومان طبقات را به پایین انتقال دادند.

سرپرست فرمانداری رامشیر ادامه داد: برای کاهش آسیب و خسارت از حوادث، زلزله و .. باید ضمن افزایش آگاهی، ارتقای توانمندی و تقویت زیر ساخت ها، برای مقابله با حوادث، امادگی لازم را داشته باشیم و اگر تفکر پدافند غیر عامل در مدارس و بین دانش آموزان ترویج پیدا کند، جامعه نیز می‌تواند در مواجهه با بسیاری از تهدیدات خودمراقبتی لازم را به عمل آورده و با تلفات کمتر مواجه شود.

او تصریح کرد: ما می‌خواهیم با برگزاری این قبیل عملیات‌های فرضی خسارات را به حداقل ممکن برسانیم و با بالا بردن میزان همکاری ارگان‌های مختلف پدافند غیر عامل شهرستان و شناسایی نقاط ضعف، توان عملیاتی دستگاه‌های مرتبط را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار