رفیعی گفت: آگاه‌سازی و ایجاد آمادگی‌ برای مقابله با تهدید‌ها در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین وظایف پدافند غیرعامل است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی فرماندار شهرستان امیدیه در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان گفت: آگاه‌سازی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از تهدید‌ها در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین وظایف پدافند غیرعامل است.

او با بیان اینکه باید در همه حوزه‌های خدماتی و عمرانی، دید و نگرش پدافند غیرعامل وجود داشته باشد، افزود: می‌توان با آینده نگری در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی از منابع جایگزین که قبلا پیش بینی شده بهره برد.

رفیعی با اشاره به شرایط موجود جامعه و گسترش بیماری کرونا اظهار داشت: اجرای برنامه‌هایی که بتواند سطح آگاهی عموم را بالا ببرد امری الزامی محسوب می‌شود، ضمن اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود در خصوص پدافند غیر عامل بر آمادگی همه ادارات خدمت رسان و دستگاه‌های اجرایی در حفظ آرامش شهروندان و مقابله با بحران‌ها و شرایط بحران تاکید کرده است.

بهمئی مشاور استاندار خوزستان و فرماندار امیدیه در این جلسه پایش و تحلیل دائمی تهدیدات و جمع آوری اطلاعات و شناخت نقاط ضعف و تلاش برای ترمیم و رفع نقاط ضعف را از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: پیش بینی و آموزش لازم در خصوص پدافند غیر عامل به همکاران دستگاه‌های اجرایی باید ارائه شود.

او هوشیاری و آمادگی در هنگام بحران از طرف مدیران و مسئولان ادارات را یک ضرورت دانست و گفت: رفع نقاط آسیب پذیر در تاسیسات آب، برق، و گاز امری مهم است و با توجه به تهدیدات زیستی و بیولوژیکی باید بر حفاظت از تاسیسات آب و تامین امنیت غذایی در شهرستان توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.