رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر گفت: طی توافق میان این شرکت تعاونی و ۱۳ دهیار غرب کارون مشکل جمع آوری و دپوی زباله روستا‌های حوزه غرب کارون خرمشهر رفع شد.

 ناصر علوانی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت:  در گذشته جمع آوری پسماندهای غرب کارون به صورت منطقه ای انجام می شد و کار به این شکل بود که برخی روستاها به صورت مشترک وسیله ای برای جمع آوری پسماند کرایه و پسماندها را در غرب کارون دپو می کردند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی خرمشهر پسماند حومه شرقی خرمشهر را جمع آوری می کرد، در پی ورود محیط زیست بر اساس ممنوعیت دپو پسماند در مجاور مناطق روستایی و سکونتگاهی، بخشدار مرکزی خرمشهر این شرکت را مامور رفع مشکل کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر به انعقاد قرار داد میان این شرکت و دهیاران برای جمع آوری پسماند‌های غرب کارون خبر داد و گفت: در نشستی با دهیاران غرب کارون مقرر شد کار جمع آوری پسماند ۱۳ روستای غرب کارون نیز به شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی واگذار شود که بر اساس قرار داد میان شرکت تعاونی و ۱۳ دهیار حومه غرب کارون خرمشهر، پسماند روستا‌ها به صورت مکانیزه جمع آوری و در محل دپوی شهرستان تخلیه می‌شود.

علوانی بر کیفیت ارائه خدمات تاکید کرد و افزود: بعد از رایزنی با چندین شرکت جمع آوری پسماند، با مناسب‌ترین گزینه که مجهز به خودرو مکانیزه حمل زباله بود توافق شد تا جمع آوری پسماند ۱۳ روستای غرب کارون را بر عهده بگیرد.

او اضافه کرد: از ابتدای خرداد امسال که پروژه آغاز شده تا کنون پسماند روستا‌ها به صورت روزانه جمع آوری می‌شود و به محض اینکه ماشین جمع آوری پسماند دچار مشکل شود پیمانکار موظف به جایگزینی خودرو است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر با بیان اینکه این شرکت در اجرای این پروژه بیشتر از سودآوری به دنبال انجام کار مثبت زیست محیطی بوده است، توضیح داد: در این پروژه برای حل معضل، با توجه به اینکه برخی دهیاران با کمبود منابع مادی مواجه اند و یا منابع مالی محدود دارند، شرکت تعاونی کسری مبلغ را تقبل کرد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.