بازگشت بحران سیاسی به کابینه تل‌آویو؛

حزب گانتس انحلال کنست را بررسی می‌کند

حزب آبی و سفید درباره انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات دوباره در اراضی اشغالی تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک مقام حزب آبی و سفید از تصمیم گیری این حزب برای انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات در اراضی اشغالی خبر داد.

وزیر کشاورزی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، که عضو حزب آبی و سفید است، گفت تصمیم گیری درباره انحلال پارلمان برعهده این حزب است. زیرا چنین کابینه‌ای نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

آلون شوستر در مصاحبه با شبکه کان گفت: ما برای لاپید (رئیس اپوزیسیون مخالف) یا نخست وزیر نتانیاهو کار نمی‌کنیم بلکه برای اسرائیلی‌ها کار می‌کنیم. نتانیاهو با بودجه و قانون سروکار ندارد و چنین کابینه‌ای نمی‌تواند تحت این شرایط به کار خود ادامه دهد.

این مقام صهیونیست درباره زمان احتمالی انحلال کنست گفت: ما زمان انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. نشانه‌های خوبی در حال حاضر وجود ندارد.

اخیرا نخست وزیر کشیک رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که برابر با توافق، کابینه ائتلافی نتواند بودجه خود را در موعد مقرر تصویب کند، برگزاری انتخابات حتمی خواهد بود.

در حالی که مهلت تصویب بودجه کابینه رژیم صهیونیستی در ماه اوت بوده است، بلاتکلیفی بودجه پارلمان رژیم صهیونیستی را در آستانه انحلال و برگزاری انتخاباتی دیگر در اراضی اشغالی قرار داده است.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند. کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد.

در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی تا ۲۳ دسامبر (۳ دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار