کاهش ۶۰ درصدی مصرف انرژی در ساختمان‌های جدیدالتاسیس

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:باید برای ساختمان‌های موجود تا ۲۵ درصد و برای ساختمان‌های جدیدالتاسیس تا ۶۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز با اشاره به اینکه ایران دارای ذخایر غنی نفت و گاز است، اما برای مصرف انرژی به گونه‌ای است که حدود ۴۰ درصد انرژی در ساختمان استفاده می‌شود گفت: براساس مقررات ملی ساختمان با تجدید نظر در اسناد بالادستی، بنا شد ساختمان‌های موجود را تا ۲۵ درصد و برای ساختمان‌های جدیدالتاسیس تا ۶۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه به دلیل تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی برای مصرف انرژی دوستدار محیط زیست افزود: مصرف انرژی نباید به گونه‌ای باشد که باعث تشدید پدیده گرم شدن کره زمین شود از همین رو موظفیم تمهیدات لازم را برای مصرف انرژی به کار بگیریم.

وطنی با بیان اینکه استان قم در قالب پروژه ملی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان نیز مشارکت دارد تصریح کرد: ما از تجارب بین‌المللی استفاده می‌کنیم که در این زمینه از کشور‌هایی که الگو‌های موفق در آن‌ها پیاده شده بهره می‌بریم.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در ۴۰۰ ساختمان تهران پیاده سازی می‌شود یادآورشد: براساس دستورالعمل های بین‌المللی سایر کشور‌ها هم می‌توانند بهینه سازی را در ایران اجرا کنند، چون آن‌ها کارخانجات صنعتی زیادی دارند سهم بیشتری در آلودگی محیط زیست دارند، ولی اگر در کشور دیگری بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام دادند از تعهدات آن‌ها کم می‌شود و این از مشوق‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار