حجت الاسلام رئیسی:

بیداری را نمی‌توان از بین برد، بلکه همواره باقی است/ امروز با دشمنی طرف هستیم که حاج قاسم سلیمانی را تروریست معرفی می‌کند

رئیس قوه قضاییه گفت: ما با دشمنی طرف هستیم که حاج قاسم سلیمانی را که قهرمان مبارزه با تروریسم است، تروریست معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: به حق خواهان و حق جویان عالم تبریک می‌گویم، چراکه تقارن میلاد با سعادت پیامبر (ص) با ولادت امام صادق(ع) تصادفی نیست.

وی با بیان اینکه مولودی پا به دنیا می‌گذارد و همزمان با او کنگره کاخی می‌ریزد، افزود: این تقارن با معنایی است، چراکه مولودی پا به عرصه می‌گذارد و پس از آن مولودی دیگر می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: این تقارن یعنی از زبان فرزند نبی اعظم باید راه پیامبر(ص) گفته شود و مسیر هدایت گم نشود، ولادت با سعادت پیامبر (ص) جلوه اسلام، مهرورزی و ارزش‌های انسانی گفته می‌شود و دینی که او آورده تمامی شئون زندگی را می‌گوید.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر شخصیت او شناخته شود و پرچمداری او برای ارائه دین به انسان و برای سعادت انسان معرفت شود، حقیقتا انسان راه نجات را یافته است و در میان تمام افت‌ها می‌تواند خود را حفظ کند.

وی با اشاره به سبک زندگی نبوی گفت: سبک زندگی نبوی بهترین است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره کنفرانس بین المللی وحدت گفت: تلاش در جهت تببین مسأله وحدت، ضروری است و باید به روح آیت الله تسخیری درود فرستاد و برای دکتر شهریاری طلب توفیق کرد تا بتوان این رسالت تقریبی در جهان اسلام را با روش نو، خلاقانه و مبتکرانه دنبال کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه موضوع وحدت امروز راهبردی است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن جهان دو قطبی شرق و غرب و بعد از فروپاشی شوروی و تک قطبی شدن جهان، آنچه قدرت سلطه گر در مقابل خود می‌دید قدرت اسلام بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به بررسی موضوعات سیاسی در جهان گفت: در یکی از دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که تنها قدرتی که مقابل سلطه می‌ایستد اسلام است و قدرت اسلام فقط می‌تواند در مقابل نظام استکبار آمریکا و صهیونیست ایستادگی کند.

وی ادامه داد: آن‌ها به دنبال راهکار‌هایی افتادند که هر کدام آن‌ها حلقه‌های زنجیره بودند و به دنبال این بودند که نظام‌های مسلط را وابسته کنند و به دنبال آن افتادند تا گروه‌های تکفیری را تأسیس کنند و مسلح کردن آن‌ها به سلاح جدید و تغذیه مالی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و حلقه سوم به راه انداختن امپراتوری رسانه‌ای برای ایجاد شبهه و تفرقه و جدایی بین کشور‌های اسلامی و ملت مسلمان بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در فضای دیجیتال و مکتوب، رادیو و تلویزیون‌ بسیاری را تکثیر کردند و شروع به تفرقه افکنی و شبهه و چند دستگی کردند و کار چهارم آن‌ها در این حلقه‌ها اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم بود.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: اقدامات دیگری در این رابطه برای سرکوب جریان عدالت خواه و حق خواه و مقاوم در جهان اسلام انجام دادند و این‌ها حلقه‌های یک زنجیره است.

وی افزود: این‌ها در اتاق‌های فکر بررسی می‌شود، با ظهور انقلاب و پرچمداری امام راحل قدرتی به نام قرآن، اسلام و ملتی به پاخاسته فعال در میدان ایجاد شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه از همان ابتدا دو گرایش ایجاد کردند، گفت: گرایش به غرب و اسلام هراسی ایجاد شد، اما به برکت خون شهدای جهان اسلام و وحدت اسلامی علمای اسلام و مجاهدین اسلام یک جهل زدایی شکل گرفت، همان گونه که خون شهدای کربلا جهل زدایی کرد، در منطقه بیداری شد و مردم منطقه گفتند می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: این مردم گفتند نظام سلطه را نمی‌خواهند و عزت در مسلمان زندگی کردن است و این را فریاد زدند. تصور جهان سلطه پیروزی بود، اما مگر می‌توان با یک حرکت، وابستگی به نظام سلطه بیداری را سرکوب کرد، مردمی که بیدار هستند بیداریشان از بین نمی‌رود و می‌توانند برای چند صباحی دولتی را حمایت کنند، اما نخبگان بیدار جامعه اسلامی همچنان باقی می‌مانند.

وی گفت: تا دیروز در فلسطین موضوع این کشور به دست افراد مختلف بررسی می‌شد، اما امروز ابتکار عمل به دست مجاهدین در صحنه است نه میز‌های مذاکره، زیرا مجاهدین آن را بررسی می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: راهبرد نظام اسلامی وحدت، همبستگی و یکپارچگی است؛ راهبردی که امام خمینی (ره) به آن تأکید داشتند و امام خامنه‌ای نیز به آن تأکید دارند و این وحدت و یکپارچگی همواره باید توسط همه اندیشمندان و صاحبنظران در امت اسلامی به رسمیت شمرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هر شخص بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند و در جهت خلاف وحدت حرکت کند، در راه دشمن است و هر شخص با قلمش و حرکتش این کار را کند، در راه دشمن است.

وی تصریح کرد: وحدت الزاماتی دارد، به این الزمات باید پایبند بود و در جهت وحدت نظری و عملی تلاش کرد و همه ظرفیت‌های اسلام را در خلاف جهت دشمنان قرار داد و باید دانست که جهان اسلام در مقابل مسیحیت و یهودیت نیست، بلکه در مقابل الحاد است.

رئیس قوه قضاییه گفت: وحدت بین همه اقوام و ملت‌ها موضوع راهبردی است و باید بدانیم ادیان ابراهیمی در جریان خداپرستی وحدت دارند و ما مقابل جریان غیر خدایی هستیم و کسانی که می‌خواهند الحاد را حاکم کنند، ما مقابل آن‌ها هستیم. وحدت اقتضائات و الزاماتی دارد و آن این است که همه خردمندان جهان اسلام موظف باشند در ضرورت تببین رسول اکرم شبهه زدایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: امروز علما و دانشمندان باید در مقابل آفات وحدت روشنگری و آسیب زدایی کنند، هفته وحدت این پیام را دارد که همه خردمندان باید مسئولیت آفرینی و دشمن را شناسایی کنند و فریاد بزنند تا جامعه اسلامی مقابل تهدید‌ها باشد.

وی افزود: یکی از آسیب‌ها این است که باید شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را شناخت، چراکه این‌ها در زیر پرچم دین به وحدت آسیب می‌زنند، کسانی که در گوشه و کنار جهان هستند به ظاهر مسلمانند، اما به وحدت آسیب می‌زنند.

رئیس قوه قضاییه درباره مسأله مقاوت گفت: ایستادگی باید هرچه فعال‌تر و بیداری بیشتر شود؛ مقاومت مسأله مهمی است و بزرگترین مدالی که خداوند به پیامبر (ص) داد، شرح صدر بود و این شرح صدر از ایشان انسان با ظرفیت ساخت که برای جامعه سازی قرآنی و گفتمان سازی و تمدن سازی حرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امروز باید صبور و مقاوم بود، ما با دشمنی طرف هستیم که حاج قاسم سلیمانی را که قهرمان مبارزه با تروریسم است، تروریست معرفی می‌کند، ببینید ما با چه افرادی طرف هستیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور فرانسه به قانون بین المللی و قانون کشور خودت پایبند باش و مقابل ۲ میلیارد معتقد به پیامبر(ص) می‌ایستی، بسیاری نسبت به این موضع‌گیری نفرت دارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما نه کسی که وارد کلیسا شد و خون ریخت، نه داعشی و نه کسی که سر می‌برد را مسلمان می‌دانیم، دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا اقرار کردند که داعش و القاعده را تشکیل دادند و سپس نیرو‌های حماس را که از کشور خود دفاع می‌کنند، تروریسم می‌نامند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: باید به اقتضائات وحدت پایبند بود، چون دشمن به دنبال توطئه است و باید تلاش را مضاعف کرد و برای حفظ وحدت اسلام و شئون شهدای وحدت و پیامبر (ص) تلاش کرد.

وی افزود: در تمام حوزه‌ها باید تلاش کرد وحدت به عنوان راهبرد اصلی بماند و بدانیم سنگ بنای وحدت و مقاومت است و سازش ظالمانه، تفرقه آفرین است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم این وحدت و مجمع روز به روز توفیقات بیشتری برای جهان اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همکاری و همیاری جهان اسلام در زمینه کرونا بسیار کارساز است و استفاده از نظریات و تجربیات کادر درمانی زمینه وحدت و همگرایی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: بلایی ایجاد شده و راهش پناه بردن به خداوند است، خداوند فرمول‌هایی قرار داده و باید با فکر و اندیشه تلاش کرد؛ حتما دارویی برای این بیماری وجود دارد و کشور‌های اسلامی هم می‌توانند به روزنه‌های خوبی دست یابند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار