انتقاد شهردار لندن از عملکرد دولت جانسون در مقابله با کرونا

صادق خان، شهردار لندن از تعلل دولت جانسون در اعلام و اعمال محدودیت‌های کرونایی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، صادق خان، شهردار لندن از بی توجهی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به توصیه دانشمندان و پزشکان برای اعلام زودهنگام محدودیت‌های کرونایی در سراسر این کشور انتقاد کرد و گفت: این محدودیت‌ها باید خیلی زودتر اعلام و اعمال می‌شدند تا کار به اینجا نمی‌کشید.

صادق خان گفت: شیوه‌ای که دولت در تعلل هفته‌های اخیر داشت باعث شد کار به جایی برسد که نخست وزیر چاره‌ای جز اعلام قرنطینه سراسری و ملی نداشته باشد. اگر از زمان شروع این همه گیری، چیزی را آموخته باشیم این است که بهترین راه برای کنترل کردن این ویروس اقدام سریع و قاطع (برای اعمال محدودیت در تعاملات اجتماعی) است. از این روست که من در کنار بسیاری دیگر، هفته‌ها وقت مان را صرف این کردیم که از دولت بخواهیم به توصیه‌های دانشمندان گوش فرا دهد و محدودیت‌هایی کوتاه، ولی ملی را اعمال کند.

او ادامه داد: این کار نه تنها باعث نجات جان انسان‌ها می‌شد بلکه می‌توانست از وارد آمدن خسارت‌های اقتصادی وحشتناکی که اعمال قرنطینه بلندمدت ملی و سراسری وارد می‌آورد، جلوگیری کند.

صادق خان ادامه داد: من بسیاری از صاحبان کسب و کار در لندن را می‌شناسم که از اینکه اقدام درست در زمان مناسب، صورت نگرفته است به شدت خشمگین هستند، من هم همین احساس را دارم. بهرحال همه این‌ها نمی‌تواند مانع از این حقیقت باشد که دولت مرکزی ما را به حال خود رها کرده و نتیجه این که پیامد‌هایی ویرانگر دامنگیر ما شده است. جان‌های بسیاری از دست رفته‌اند، فرصت‌های شغلی بیشتری به خطر افتاده اند و زندگی‌های بسیاری ویران شده است.

شهردار لندن گفت: بسیار اهمیت دارد که دولت انگلیس در اعمال حمایت‌های اقتصادی، اشتباه‌های گذشته را تکرار نکند. وزرا، اکنون مسئولیتی بر عهده دارند که شاید هر چند نسل یک بار شاهد آن باشیم؛ مبنی بر اینکه بودجه عمومی مورد نیاز را برای تقویت اقتصادمان در این دوره تامین کنند. به عنوان شهردار، من این قول را می‌دهم که فشار لازم را به دولت بیاورم که هر آنچه را که باید انجام دهد، به اجرا بگذارد. روشن است که ماه‌ها و سال‌های پیش رو، بسیار دشوار خواهند بود و شهرمان محک آزمونی می‌خورد که از جنگ جهانی دوم به این سو، سابقه نداشته است.

او گفت: هنوز نمی‌دانیم پیامد کامل تاثیر‌های اقتصادی و اجتماعی این مسئله بر لندن چگونه خواهد بود و تغییراتی که در حال حاضر شاهدش هستیم، تا چه میزان موقت خواهند بود یا به تغییراتی دائمی تبدیل می‌شوند؛ ولی نتیجه گیری این مسئله چندان هم دشوار نیست که تغییرات ساختاری در شهرمان در دورانی که فشاری بسیار سخت وارد می‌شود، تاثیر خود را می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار