علت به گل نشستن لاشه دلفین در تنگستان در دست بررسی است

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: نمونه‌برداری از دلفین به گل نشسته در ساحل تنگستان انجام گرفته است که جواب آن جزئیات بیشتری را از این گونه و نحوه تلف شدنش مشخص می‎کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد امین طلاب رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: براساس بررسی‎های اولیه، عامل به گل نشستن دلفین (گونه معمولی) در ساحل بندر محمدعامری شهرستان تنگستان خفگی در تور صیادی اعلام شده است.

او افزود: بررسی‌‏ها نشان می‎دهد که بیش از ۱۰ روز از تلف شدن این گونه گذشته است. البته نمونه‌برداری از این دلفین انجام گرفته و با مشخص شدن جواب آن جزئیات بیشتری از این گونه و نحوه تلف شدنش معلوم خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در آب‌های محدوده استان بوشهر و به ویژه پارک ملی دریایی نایبند و خورها، دلفین گوژپشت و پورپویز دائم وجود دارند و سایر گونه‎ها مهاجر هستند.


بیشتر بخوانید


طلاب عنوان کرد: صید و صیادی بیشترین عامل تلفات دلفین‎ها است و لازم است صیادان با توجه به وجود این نوع پستانداران در آب‎های کم عمق از صید در آب‎های کم عمق و مناطق محافظت شده خودداری کنند.

او گفت: دلفین‎ها با شُش نفس می‌کشند و گیرافتادن در تور‌های صیادی باعث خفگی آن‌ها در زیر آب می‌شود زیرا آن‌ها برای تنفس نیاز به بیرون پریدن از آب دارند.

به گفته رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر، آلودگی‎های نفتی نیز بر حیات دلفین‏‌ها تاثیر جدی دارد و در دراز مدت آن‌ها را دچار بیماری می‎کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.