کارنامه نهایی پذیرفته شدگان کنکور سراسری منتشر شد

کارنامه نهایی پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۹ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و ۱۸۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.

داوطلبان از هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه کارنامه نهایی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به دو شیوه «وارد کردن شماره پرونده، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، و شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و و سال تولد» کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز خود را مشاهده کنند.  

پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کد رشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته‌های دوره روزانه) را دارند می‌توانند بعد از مطالعه این کارنامه اعتراض خود را درباره  اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی کد رشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته‌های دوره روزانه) را ثبت کنند.

مهلت ثبت این اعتراض از  ۱۵ آبان ۹۹  شروع می‌شود و تا تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ ادامه دارد. این داوطلبان می‌توانند درخواست‌های بررسی کارنامه خود را به سازمان سنجش ارسال کنند. تقاضا‌هایی که برای طرح این موضوع از سایر روش‌ها و بعد از ۲۳ آبان به این سازمان ارسال شود، قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود.  

نحوه اعتراض به نتایج کنکور

متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.  پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود که داوطلبان می‌توانند پس از دریافت آن‌ها از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org مراجعه کرده و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

نحوه اقدام برای ثبت درخواست

۱. به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org مراجعه شود.

۲. بخش‌های مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد شود.

۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری کنید.

۶. در  انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک شود. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال می‌شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
هومان
۲۳:۵۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید....
راستش اگه میشه این موضوع رو بررسی کنید.
راسته که میگن سازمان سنجش ظرفیت دانشگاهای روزانه کشور را به انتخاب رشته صرفا بر اساس ثوابق تحصیلی داده مثلا به خدا پسر عمو خودم بر اساس ثوابق تحصیلی مهندسی مکانیک روزانه اوردی ولی خیلیا از دوستم با رتبه های ۱۰و۱۵و۲۰هزار تو کنکور قبول نشدن .به نظرتون این کجاش عدالت اموزشی هست یکی لقمه آماده میخوره یکی با اون همه زحمت به جایی نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سنجش امسال گل کاشته با این مدل کارکردنش!!
آخرین اخبار