بازی هایی که عرضه آن ها برای PS5 تایید شده‌ است

در این گزارش تمام بازی‌های بزرگی که عرضه آن‌ها برای PS5 تایید شده، معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از حدود یک سال پیش اول اخبار رسمی درباره نسل بعدی کنسول‌ها در فضای مجازی منتشر شد و تقریبا از همان زمان شایعات متعددی نیز درباره این نسل از کنسول‌ها بین افراد پخش شد. این شایعات تا چند ماه پیش ادامه داشت تا اینکه شرکت‌های سونی و مایکروسافت به طور رسمی اطلاعات کنسول‌های جدید خود را در فضای مجازی منتشر کردند و انتظار کاربران برای عرضه این نسل از کنسول‌ها بیش از هر زمانی شدت گرفت. در ابتدا قرار بود عرضه رسمی این دو کنسول در تعطیلات سال ۲۰۲۰ باشد، اما فعلا عرضه این کنسول‌ها به فروش آن به استریمر‌ها محدود شده و قرار است در آینده‌ای بسیار نزدیک و کمتر از یک ماه آینده این کنسول‌ها وارد بازار جهانی شوند.

از طرفی هم دیر شدن عرضه این نسل از کنسول‌ها باعثشده تا شرکت‌های سازنده بازی‌های انحصاری به وِیژه برای کنسول PS5، دست به عرضه عناوین جدید خود بزنند که در میان آن‌ها بازی‌های مطرح و بسیار بزرگ نیز به چشم می‌خورد و این موضوع باعث شده تا گیمر‌ها نتوانند برای خرید آن بازی تصمیم بگیرند؛ چرا که مشخص نیست عناوینی که به تازگی برای کنسول PS4 عرضه شده‌اند چه زمانی به کنسول PS5 خواهند آمد.

از قابلیت‌های موجود در کنسول PS5 می‌توان به امکان اجرای عناوین کنسول PS4، وجود هارد دیسک SSD که سرعت بارگذاری عناوین را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد و وجود یک کنترلر جدید با نام DualSense اشاره کرد که امکان برقراری ارتباط عمیق‌تر گیمر با بازی و همچنین امکان شخصی سازی کنترلر را به گیمر خواهد داد. علاوه بر این سخت افزار‌های استفاده شده در کنسول‌های جدید دو شرکت سونی و ایکس باکس به طور کامل با موتور‌های بازی سازی جدید مثل Unreal Engine 5 Epic Games همگام سازی شده‌اند و به این ترتیب بازی‌ها بیش از هر زمانی مورد علاقه گیمر‌ها خواهند بود.

اما در حال حاضر بحث اصلی که بین گیمر‌ها وجود دارد، به موضوع عناوینی که قرار است برای نسل بعدی کنسول‌ها عرضه شوند مربوط می‌شود. طبق اعلام شرکت سونی تقریبا ۹۰ درصد عناوین عرضه شده برای کنسول PS4 روی کنسول جدید سونی اجرا خواهند شد. اما نباید فراموش کرد که برخی از عناوین بسیار بزرگ قرار است صرفا برای کنسول PS5 عرضه شوند که در ادامه قصد داریم برخی از این عناوین را معرفی کنیم.

Assassin's Creed Valhalla

عنوان Assassin's Creed Valhalla

بازی Assassin's Creed Valhalla جدیدترین نسخه از خانواده اساینز کرید است که توسط شرکت یوبیسافت طراحی شده و در دوران وایکینگ‌ها روایت می‌شود. طبق اعلام شرکت یوبیسافت این بازی یکی از اولین عناوینی خواهد بود که قرار است برای کنسول PS5 وارد بازار شود.

گفتنی است گیمر در این بازی امکان انتخاب جنسیت شخصیت اصلی داستان بازی را دارد و برای اولین بار یوبیسافت به گیمر‌ها امکان انتخاب مبارزه و یا صحبت به جای مبارزه را به گیمر‌ها داده است. پیشبینی می‌شود این عنوان به یکی از برترین عناوین سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ تبدیل شود.

بازی Aragami 2

بازی Aragami 2

بازی Aragami 2 یک بازی در سبک ماجراجویی و مخفی کاری است که گیمر در آن در نقش یک نینجا ایفای نقش می‌کند. نسخه اول این بازی در سال ۲۰۱۶ و برای کسنول‌های نسل فعلی عرضه شد و با توجه به استقبال بسیار خوبی که کاربران از این بازی کردند، شرکت سازنده آن تصمیم به ساخت نسخه دوم این بازی گرفت. گفتنی است داستان موجود در نسخه دوم این بازی، در زمانی حدود ۱۰۰ سال پس از نسخه اول آن جریان دارد.

از مهم‌ترین تغییراتی که در این نسخه از بازی نسبت به نسخه قبلی آن اعمال شده است، می‌توان به بهتر شدن گیم‌پلی بازی، جنگ‌های بسیار دقیق‌تر و امکان اجرای بازی به صورت آنلاین و حداکثر تا سه نفر اشاره کرد. این بازی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

بازی Astro's Playroom

بازی Astro's Playroom

بازی Astro's Playroom احتمالا‌ی اسپین آف یا دنباله‌ای برای بازی Astro Bot: Rescue Mission باشد. این بازی هنوز در دست توسعه بوده و هدف اصلی آن اجرا روی هدست‌های VR شرکت سونی است. این بازی به خوبی با کنترلر‌های شرکت سونی تنظیم شده است و طبق اعلام شرکت سازنده به محض عرضه کنسول PS5 در بازار، این بازی نیز وارد بازار خواهد شد.

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War آخرین نسخه از مجموعه Call of Duty است که در حال حاضر نسخه بتای آن برای کنسول‌های نسل فعلی عرضه شده و این بازی یک عنوان دو نسلی به شمار می‌رود. در این بازی چهره‌های مشهور زیادی نظیر میسون، وودز و هادسون وجود دارند و داستان آن به جنگ آمریکا با ویتنام مربوط می‌شود.

این بازی دنباله اصلی عنوان است Black Ops و از آنجایی که این بازی برای بسیاری از کاربران محبوب بوده، انتظار می‌رود بتواند فروش بسیار خوبی داشته باشد. گفتنی است که این بازی دارای بخش چند نفره بوده وگیمر‌ها می‌توانند آن را به صورت کراس پلی و کراس پلتفرم اجرا کنند. این بازی در ۱۲ نوامبر وارد بازار خواهد شد.

عنوان Control: Ultimate Edition

عنوان Control: Ultimate Edition

این بازی برای نسل فعلی کنسول‌ها عرضه شده است و نسخه‌ای که شرکت رمدی اینترتیمنت قصد عرضه آن را دارد، نسخه توسعه یافته و بهبود یافته این عنوان است، اما داستان آن با نسخه اصلی داستان بازی هیچ تفاوتی نخواهد داشت و افرادی که این بازی را تجربه کردند احتمالا نسخه نسل بعدی آن را تجربه نخواهند کرد.

بازی Destiny 2

بازی Destiny 2

عنوان Destiny 2 یکی از بازی‌هایی است که عرضه آن برای نسل بعدی کنسول‌ها تایید شده، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه آن یا جزئیاتی درباره شیوه طراحی این بازی اعلام نشده است.

بازی‌های Doom Eternal و Elder Scrolls Online

بازی‌های Doom Eternal و Elder Scrolls Online

دو عنوان Doom Eternal و Elder Scrolls Online بازی‌هایی هستند که توسط شرکت بتسدا تولید شده‌اند و این شرکت قصد دارد آن‌ها را برای نسل بعدی کنسول‌ها وارد بازار کند. طبق اعلام شرکت بتسدا افرادی که نسخه فعلی این عناوین را روی اکانت پلی استیشن خود دارند، می‌توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه نسخه جدید این عناوین را دریافت کنند. تاریخ عرضه این عناوین اعلام نشده است.

عنوان Far Cry 6

عنوان Far Cry 6

بازی Far Cry 6 آخرین بازی از مجموعه فارکرای خواهد بود که شرکت یوبیسافت آن را طراحی کرده و قرار است برای نسل بعدی کنسول‌ها وارد بازار شود. طبق اعلام یوبیسافت این نسخه از فارکرای بزرگ‌ترین نقشه را در بین تمام عناوین این مجموعه خواهد داشت و داستان آن در یک جزیره کوچک که از روی کوبا الهام گرفته شده است جریان خواهد داشت. این بازی در آپریل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

عنوان GTA V

عنوان GTA V

این بازی برای دو نسل از کنسول‌ها عرضه شده است و نسل بعدی کنسول‌ها قرار است سومین نسل دریافت کننده این بازی باشند. شرکت راک استار تاریخ عرضه این بازی را اعلام نکرده است، اما این عنون در سال ۲۰۲۱ برای PS5 عرضه خواهد شد.

عنوان Hitman 3

عنوان Hitman 3

این عنوان قرار است نسخه بعدی مجموعه هیتمن باشد و داستان این نسخه از بازی گیمر را به دبی خواهد برد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از این بازی منتشر نشده و شرکت IOI صرفا ساخت این عنوان را تایید کرده است. این عنوان در ژانویه سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

عنوان Horizon Forbidden West قرار است دنباله بازی تحسین برانگیز Horizon Zero Dawn باشد و گیمر در این داستان از بازی باید به دنبال راهی برای نجات اهالی شهر از نوعی طاعون که حیات وحش بازی را از بین برده است، باشد. تاریخ عرضه این بازی هنوز اعلام نشده است.

بازی NBA 2K21

بازی NBA 2K21

این عنوان که در حال حاضر برای نسل فعلی کنسول‌ها عرضه شده، قرار است برای نسل بعدی کنسول‌ها نیز وارد بازار شود، اما هنوز تاریخ عرضه آن اعلام نشده است.

بازی Resident Evil: Village

بازی Resident Evil: Village

این عنوان قراراست نسخه جدید مجموعه ترسناک اویل باشد که شرکت کپ کام ساخت آن را بر عهده دارد و داستان آن درباره زامبی‌هایی است که به نوعی ویروس به نام T آلوده هستند. در این نسخه از بازی شخصیت کریس ردفیلد به بازی باز خواهد گشت و اینبار در نقش یک شخصیت شرور در بازی حضور خواهد داشت. این بازی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

عنوان Spider-Man: Miles Morales

عنوان Spider-Man: Miles Morales

بازی مذکور در ادامه بازی Marvel's Spider-Man که به طور انحصاری برای کنسول PS4 عرضه شده بود طراحی شده است و گیمر در این بازی باید با جرم و جنایات موجود در بازی مبارزه کند. این عنوان به محض عرضه کنسول PS5 در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion

این بازی توسط شرکت یوبیسافت ساخته شده است و در حال حاضر نیز نسخه مربوط به نسل فعلی کسنول‌های آن عرضه شده است، داستان این بازی در لندن جریان دراد و از همان مضامین مربوط به هک بهره می‌برد. این عنوان به محض عرضه کنسول PS5 در دسترس گیمر‌ها خواهد بود.

با این حال باید تا زمان عرضه نسل بعدی کنسول‌ها منتظر ماند و دید چه عناوین دیگری قرار است برای آن‌ها عرضه شود.

گزارش از علی زحمت کش


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عاليييي من مرد عنكبوتي رو دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
قیمتش را میگفتی خوب می شو
Iran (Islamic Republic of)
فریما
۲۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ممنون من عاشق اینجور چیزام
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
بسیار عالی دست شما درد نکنه


ولی چطور کنسلو بگیریم؟ یه راهنمایی بزارین
Iran (Islamic Republic of)
nictor
۱۲:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ایشالا کسی ps5 نمونه تو دلش.خیلیا تو نسل ۸ جا موندن.امیدوارم تو نسل ۹ این اتفاق نیوفته
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۱:۴۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ما که با این قیمت های فضایی پی اس ۵ گیرمون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اگه دلار و این گرونی ها تموم شد
حتما
آخرین اخبار