حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسخیر لانه جاسوسی موجب پایان استعمار در کشور بود

دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران موجب پایان استیلای استعمار بر امور کشور شد.

تسخیرلانه جاسوسی موجب پایان استیلای استعمار برکشور بودقدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ده احزاب در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که به حاکمیت استبداد در ایران پایان داد، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران موجب پایان استیلای استعمار غرب و شرق بر امور کشور شد، بطوری که حضرت امام خمینی (ره) این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

او ادامه داد: این واقعه به دلیل اهمیت و بازتاب‌های فراوان داخلی و خارجی، فعالان سیاسی و احزاب و گروه‌های مختلف را در آن برهه حساس در سراسر کشور مجبور به موضع گیری شفاف کرد و پرسش اصلی این شد که واقعه تسخیر لانه جاسوسی چه تاثیری بر جریان‌های سیاسی داخلی کشور داشت و پیامد‌های این رویداد برای آن‌ها چه بود؟

حشمتیان افزود: در این راستا، دیدگاه‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف بررسی شده و مشخص می‌شود که رویداد تسخیر لانه جاسوسی باعث اعلام مواضع واقعی و نگرش کلان افراد و گروه‌های نظام جمهوری اسلامی و پالایش نظام سیاسی کشور شد.


بیشتر بخوانید


 دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: نتیجه منطقی این روند، حذف تفکرات چپ و راست افراطی و غیراسلامی و التقاطی، جوان گرایی و کنترل تدریجی پست‌ها و مناصب حساس سیاسی از سوی نیرو‌های اصیل انقلابی، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری آنان و در نهایت تقویت همگرایی و وحدت ملی در جامعه ایران بود. در واقع نیرو‌های انقلابی پیروی خط امام با تسخیر لانه جاسوسی موجب تصحیح مسیر جمهوری اسلامی شدند و از انحراف آن جلوگیری کردند.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران بیان کرد: پس از چهل سالی که از این حرکت مردمی می‌گذرد، عده‌ای که شاید در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هم نقش آنچنانی نداشته اند، با تنگ نظری تمام در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی نفوذ کرده و اجازه رشد نیرو‌های مستقل  و انقلابی را نمی‌دهند؛ در حالی که کشور سه جریانی است و باید نیرو‌های مستقل را هم در اداره کشور و خدمت به مردم سهیم کنند.

او در پایان گفت: در حالی که حذف جریان سوم و بکار گیری عده‌ای از مدیران ناتوان و تنگ نظر، مشکلات اقتصادی موجود در جامعه را دو چندان کرده و در این ایام کرونایی مردم را در تنگنا قرار داده که امیدواریم در این هفته وحدت با اتحاد و همدلی؛ هر سه جریان کشور (اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان) برای رفع مشکلات مردم و جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
رفتاری غیر دیپلماتیک الان شما بعنوان یک صاخب خانه حق نداری سر خود اثاث یک مستاجری را که حتی کرایه نمیده و ضرر به ملک شما میزنه رو بیرون بریزی و باید قانونی عمل کنی چگونه سفارت رو تسخیر کردن در این عملکرد چه دادیم و چه گرفتیم چرا نباید مثل عرف دنیا مدت کوتاهی مهلت میدادند برای تخلیه و قطع رابطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
هنوزم سلطه شیطان بزرگ از ایران برچیده نشده. سلطه طللبان بنام اصلاحات مدیریت کشورو دردست دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
بدترین کار ممکن انجام شد.اگر مثل کبک سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید.میبینید که جز بدبختی وفلاکت چیزی عاید مردم نشد.ممکن است برای شما خوب بوده.
آخرین اخبار