قاچاق دام عامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در کردستان است

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و ماهی سنندج گفت: یکی از دلایل عمده افزایش قیمت گوشت قرمز در استان کردستان ر قاچاق دام زنده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد کرمی رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و ماهی سنندج گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار قاچاق دام زنده و تمایل چوبداران به فروش دام خود به خارج از مرز‌ها است.

وی اضافه کرد: اختلاف قیمت بین ریال، دینار و دلار باعث شده که برخی تولیدکنندگان از استان‌های مرزی همچون کردستان دام خود را از طریق قاچاق از کشور خارج کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و ماهی در سنندج افزود: قیمت دام زنده با نرخ دلار سه برابر بیشتر از قیمت آن با ریال و تومان است بنابراین بیشتر چوبداران و فروشندگان دام بدنبال راه‌هایی برای کسب سود بیشتر هستند.

کرمی یادآور شد: روزانه چندین راس دام قاچاق در مرز‌های استان کشف و سپس با حکم مراجع قضایی به کشتارگاه‌ها انتقال داده می‌شود و در این بین امکان دارد محموله‌هایی هم دور از چشم مرزبانان از مرز خارج شود.

وی گفت: ۳۰۰ راس دام قاچاق کشف شده در استان به کشتارگاه انتقال داده شد و امیدواریم با اقدامات انجام شده مسوولان و نیرو‌های انتظامی شاهد کاهش قاچاق و در نتیجه کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و ماهی در سنندج تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز مخلوط در بازار مرکز استان ۱۲۵ هزار تومان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.