رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: دولت متاسفانه هنوز لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را به مجلس ارسال نکرده است.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همچنان پیگیر ارسال لایحه امنیت زنان در برابر خشونت است، گفت: تیرماه امسال نامه‌ای به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارسال کردیم تا دولت هر چه سریعتر این لایجه را به مجلس ارسال کنند.

او افزود: همزمان در جلسه حضوری با معاونت امور زنان نیز اعلام کردیم این لایحه را هر چه سریعتر ارسال کنند، اما متاسفانه هنوز دولت این لایحه را به مجلس ارسال نکرده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: زمانی که این لایحه در قوه قضاییه بررسی می‌شد شخص معاون امور زنان ریاست جمهوری نیز در این جلسات حضور و نقش فعال داشت به همین دلیل حتما خروجی این جلسات مورد قبول این معاونت هم بود.

بیشتر بخوانید:

قاسم پور گفت: خروجی این جلسات شهریور ماه پارسال به دولت ارسال شده بود و با توجه به حضور نماینده دولت در این جلسات، نیازی به معطلی چندین ماه این لایحه در خروجی دولت نیست.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: مجلس مطالبه گر این لایحه است و از دولت میخواهیم هرچه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند.
 
لایحه امنیت زنان در برابر خشونت لایحه‌ای است برای تأمین امنیت جانی زنان که شامل ۳ بخش بازدارندگی، حفاظتی و حمایتی است و جلوگیری از ازدواج اجباری دختران زیر ۱۸ سال، تأمین خانه امن برای این دختران و اصلاح برخی مجازات‌ها بر علیه زنان از موارد این لایحه اعلام شده است.
 
 
انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار