حمایت سناتور‌های جمهوری‌خواه از اصرار ترامپ به تقلب در انتخابات

دو سناتور جمهوری‌خواه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره تخلف انتخاباتی را تکرار کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از روزنامه ایندیپندنت، دو سناتور تندروی جمهوری خواه از ادعا‌های دونالد ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات حمایت کردند.

لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز احتمال مطرح شده از سوی ترامپ درباره دور ریخته شدن برخی از برگه‌های رای در ایالت پنسیلوانیا را محتمل دانست و گفت هر گزینه‌ای باید روی میز باشد. سناتور ایالت کارولینای شمالی که در انتخابات سنا توانست با شکست رقیب دموکراتش کرسی خود را کماکان حفظ کند مدعی شد در شهر فیلادلفیا به نام مردگان رای داده شد.

سناتور تد کروز، نیز که به داشتن عقاید افراطی مشهور است، اعلام کرد روند شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا را سیاسی، حزبی و در مغایرت با قانون است. سناتور ایالت تگزاس با تکرار صحبت‌های ترامپ خواستار مداخله دیوان عالی و وزارت دادگستری در روند شمارش آرا انتخاباتی شد.

سناتور جمهوری خواه تگزاس ادعا‌های ترامپ درباره جلوگیری از ورود ناظران انتخاباتی به فیلادلفیا را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تقلا‌های خود برای شبهه‌افکنی در پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، حزب دموکرات را باز هم به تقلب متهم کرد. او با بیان اینکه آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید غیرقانونی اعلام شوند، گفت: دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم‌گیری کند

با گذشت ۴ روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است. ترامپ که با اختلاف فاحش در آرا الکترال از رقیب دموکراتش عقب است و جایگاه خود در کاخ سفید را از دست رفته می‌بیند، سعی دارد با تشکیک در نتیجه شمارش آرا، به هر حربه‌ای برای ماندن در کاخ سفید متوسل شود. او پای دیوان عالی آمریکا و طرح دعوی را نیز به میان کشیده تا شاید بتواند با طرح تقلب انتخاباتی، پیروزی تقریبا محتمل جو بایدن را خدشه دار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مثل تينكه حالا حالاها رييس جمهور آمريكا معلوم نميشه كيه
آخرین اخبار