روند تامین دستگاه اکسیژن ساز در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مخزن ۳۰ تنی تولید اکسیژن برای تولید اکسیژن بیمارستان‌ها به این دانشگاه تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه ۱.۵ تن اکسیژن نیاز داشتیم و مخزن ۲۰ تنی تولید اکسیژن در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی شده بود، اما با افزایش نیاز به اکسیژن به علت بیماری کرونا نیازمان از ۳ تا ۱۰ برابر بر اساس تعداد بیماران بستری افزایش یافت.

او با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های آذربایجان شرقی برای ۱.۵ تا ۲ برابر نیاز در شرایط عادی امکانات تولید و انتقال اکسیژن را داشتند، افزود: برای تامین اکسیژن از ۳ سیستم اکسیژن ساز، مخازن ذخیره اکسیژن و کپسول‌های ۲۰ و ۴۰ لیتری استفاده می‌شود.

صومی افزود: پیش از این نیز ۳ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن ۲۰ تنی تولید اکسیژن در تبریز فعال بود و نیاز‌های بیمارستانی را برطرف می‌کرد و مخزن جدید ۳۰ تنی نیز از پیش خریداری شده و مقرر بود در ماه جاری تحویل دانشگاه علوم پزشکی تبریز شود.

 دینه وری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز دو روز قبل گفته بود: یک شرکت در تهران که طرف قرارداد برای تامین اکسیژن‌ساز‌ها است با وجود دپوی دستگاه‌های اکسیژن به بهانه نوسانات قیمت، حاضر به تحویل آن به این بیمارستان نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار