حضور فیلم «دشت خاموش» در دو جشنواره جهانی

فیلم سینمایی «دشت خاموش» در دو جشنواره بین المللی دیگر، نمایش داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری در ادامه حضور بین المللی خود در دو جشنواره معتبر استکهلم و شب‌های سیاه تالین حضور دارد.

سی و یکمین دوره جشنواره استکهلم از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه در کشور سوئد برگزار می‌شود و فیلم سینمایی «دشت خاموش» در بخش رقابتی «منطقه آزاد» به نمایش در می‌آید. هشت عنوان فیلم از کشور‌های فرانسه، روسیه، ایتالیا، ایران و کره جنوبی در این بخش حضور دارند و یک فیلم از این بخش توسط فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (FIPRESCI) انتخاب و با جایزه ویژه بهترین فیلم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین المللی فیلم استکهلم پس از کن، برلین و ونیز، چهارمین جشنواره جهانی میزبان هیئت داوران FIPRESCI است.

حضور فیلم «دشت خاموش» در دو جشنواره جهانی

همچنین، بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی شب‌های سیاه تالین از تاریخ ۲۳ آبان تا ۹ آذر ماه در کشور استونی برگزار خواهد شد و «دشت خاموش» در بخش «موج‌های جاری» به نمایش در می‌آید. این جشنواره از جشنواره‌های رده الف جهانی است و بعد از ونیز و توکیو، جشنواره تالین سومین حضور فیلم «دشت خاموش» در جشنواره‌های رده الف است.

«دشت خاموش» پیش از این در جشنواره‌های ونیز، اکنون خاورمیانه در فلورانس، وایادولید و توکیو حضور داشته و جایزه شیر بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز، جایزه فیپرشی و تندیس فای را دریافت کرده است.

پخش بین المللی این فیلم به عهده شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم سینمایی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.